УРОК № 6. Тема. Об’ємна форма у відкритому просторі. «Камінь, що оживає». Ліплення. Садово-паркова скульптура, образотворче мистецтво, уроки малювання, 7 клас

    УРОК № 6. Тема. Об’ємна форма у відкритому просторі. «Камінь, що оживає». Ліплення. Садово-паркова скульптура, образотворче мистецтво, уроки малювання, 7 клас

    Мета: створити оригінальний скульптурний образ на основі узагальнення, стилізації й трансформації реальних об’єктів з урахуванням розташування скульптури в місцях відпочинку та розваг дітей; учити передавати основний характер об’ємної форми; розвивати асоціативно-образне та просторове мислення, уяву, фантазію, художній смак та творчі здібності учнів у художньо-практичній діяльності; виховувати духовні та моральні цінності, орієнтири у сфері образотворчого мистецтва.

    Тип уроку: застосування знань, навичок і вмінь.

    Обладнання: для вчителя — відеоряд садово-паркової скульптури (реалістичної, декоративної, абстрактної); для учнів — ескіз садово-паркової скульптури, пластилін, дощечка для ліплення, стеки, серветка, склянка для води.

    ХІД УРОКУ № 6. Тема. Об’ємна форма у відкритому просторі. «Камінь, що оживає». Ліплення. Садово-паркова скульптура, образотворче мистецтво, уроки малювання, 7 клас

    I. Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку

    II. Актуалізація опорних знань і вмінь
    За допомогою фронтального опитування учні згадують правила роботи з пластиліном:
    1. Перед ліпленням змочити руки водою.
    2. Розім’яти пластилін.
    3. Після ліплення витерти руки серветкою.
    4. Вимити руки теплою водою з милом.

    III. Мотивація навчальної діяльності

    Слово вчителя.
    Живопис і графіка так само відрізняються від скульптури, як… мрія, сон, уявлення — від предмета, який тримаєш у руках. Закрий очі — і картини нема, а статуя все одно через дотик наших рук передає особливості своїх образотворчих форм. Більш того — картина і малюнок не існують для сліпих людей, які скільки б не торкалися фарбованого полотна, не побачать живопису, а лише за дотиком «можуть визначити: гладко чи шорсткуватими мазками написана картина. А мацаючи скульптуру, сліпа людина може відтворити в уяві її об’єм, форму через дотик — почуття, про яке ми майже ніколи не думаємо, але яким постійно користуємося в житті.
    Головне завдання пленерної скульптури на сьогоднішній день — протистояти аскетичній утилітарності сучасної архітектури, яка (іде від індустріалізації будівництва, машинного способу будівництва будівель.
    Садово-паркова скульптура повинна мати форму наповнену, просторову, а також організовувати навкруги себе простір так, що місце, де вона встановлена, без неї вже важко було б собі уявити. І, можливо, у скульптуру для парків, садів, скверів потрібно вводити колір, бо кольорова гама створює додатковий ефект, вона приносить радість.

    Організація сприймання творів мистецтва.
    Учитель завертає увагу учнів на відеоряд садово-паркової скульптури (реалістичної, декоративної, абстрактної).

    Слово вчителя.
    Основний матеріал для виготовлення скульптурних виробів — глина. Використовуються також гіпс, бронза, різні метали, мармур, граніт тощо.
    Художній образ у скульптурі створюється особливим набором специфічних засобів: об’єм (не ілюзорний, як у живопису, а реальний); силует (ідея скульптурного твору має бути схопленою з будь-якої відстані, у будь-яку пору року та з будь-якого ракурсу); фактура (між ідеєю та матеріалом існує певний зв’язок).

    IV. Практична діяльність учнів
    Учні виконують садово-паркову скульптуру за власними ескізами з пластиліну (мал. 45—48).

    73Мал. 45, 46, 47, 48

    Учитель пояснює алгоритм роботи над скульптурою:
    1. Виліпити загальну форму (з урахуванням власного ескізу).
    2. Намітити пропорції, співвідношення частин фігури.
    3. Деталізувати форму (передати фактуру).
    4. Продумати кольорове вирішення (якщо потрібно).
    5. Зробити самоаналіз виконаної роботи з виявленням недоліків та доопрацюванням.
    Учитель здійснює контроль за виконанням творчої роботи.

    V. Завершення уроку
    Використовуючи «авторське крісло», учні демонструють і захищають свої роботи. Учитель разом з учнями оцінює творчі роботи і підводить підсумки.

    VI. Домашнє завдання
    Спостереження за навколишнім середовищем. Принести: альбом, графітовий олівець, гумку, ескізи садово-паркової скульптури.

    УРОК № 6. Тема. Об’ємна форма у відкритому просторі. «Камінь, що оживає». Ліплення. Садово-паркова скульптура, образотворче мистецтво, уроки малювання, 7 клас

    Повернутися на сторінку Конспекти уроків малювання, образотворче мистецтво 7 клас

    Комментарии закрыты.