Твір на тему:
Художній світ Івана Драча. Аналіз творів
Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Твір на тему: Художній світ Івана Драча. Аналіз творів. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Про Івана Федоровича Драча останнім часом говорять більше як про політика і громадського діяча. В інтерв’ю до шістдесятиріччя поета журналісти дорікали йому за цей зв’язок, вважаючи, що це шкодить поезії. Але саме свідома громадсько-політична позиція автора у поєднанні з могутнім поетичним даром подарували читачеві поему «Чорнобильська Мадонна».
Поезія І. Драча завжди відзначалася віддаленою асоціативністю, різким, ніби механічним поєднанням чуттєвої конкретики деталей із їх незвичним метафоричним наповненням, символізацією. Вже у перших частинах поеми зустрічаємо такі образи-символи, образи-картини: «паморозь сива бузку посивілого», «у рудому лісі, що сонця рудіший», «лічильник Гейгера пищить так потойбічно». Ці штрихи короткі, але точні, бо достатньо місткі, аби окреслити руйнівну силу вибуху, який несе смерть усьому живому. Кожен образ проводить цю думку по-своєму. У перших двох висловах трагічну картину створює повтор слів «сивий» і «рудий», досягаючи художнього ефекту: у читача складається враження насильства над природою, передчасного її вмирання. Певну роль відіграє і зіставлення рудого лісу і такого ж рудого сонця. Адже і там і там не може існувати життя. Таким чином, художній прийом несе певне смислове навантаження.
Однак не тільки зорові образи створює поет, щоб передати увесь трагізм того, що сталося. Радіація страшна ще й своєю непомітністю, коли тільки спеціальні прилади фіксують небезпеку. Метафорична конструкція «лічильник Гейгера пищить так потойбічно» максимально наближає реальний світ живих людей до світу мертвих. Поет сміливо вводить у мову вірша наукову лексику, найменування наукових приладів — «лічильник Гейгера», включаючи таким чином конкретну реальність у поетичний світ людських емоцій, які наділяють реальні риси символічним значенням. Це значення ще й підсилюється словом «потойбічно». Так народжується трагічний символ загибелі. І подібних символів багато в усій поемі.
Розкриваючи тему екологічної катастрофи, автор звертає увагу на етичну сторону подій. Не випадково в поемі з’являється біблійна символіка. Іван Драч подає чорнобильську трагедію через призму оеобистісних переживань, однак особистісне тут переходить межі «Я» і сконцентровує в собі ідею загальнолюдської трагічної долі. Як це вдається автору? За допомогою широкого спектра художніх засобів: метафоричності, побудованої на асоціативних зв’язках, гіперболізації максималістськи загострених почуттів, побудови фрази. Так, оригінальний рядок «О ноче, ночуй мене! Днюй мене, дню!» побудований із уживанням тавтології та граматично неузгоджених лексем. Цей прийом допомагає зрозуміти бажання ліричного героя повернутися до нормальних умов існування, психічної рівноваги. Але як фатум постає образ вогняного хреста — уособлення тотальної всеприсутності й невідворотності лиха: хрест — «на всі небеса». Епітети «пекучий», «палючий», «огнений» та метафора «Падає з нього огненна роса» розкривають шоковий стан людей, які опинилися в епіцентрі катастрофи, і навіть їх фізичні страждання.

Експериментуючи над формою, Іван Драч підпорядковує засоби художнього зображення головній думці — показати всесвітність трагедії, яка сталася в Чорнобилі, зрозуміти її як попередження зарозумілому людству, що, захоплюючись науково-технічним прогресом, забуває про обов’язок перед матір’ю-природою, про відповідальність перед Землею.

Твір на тему: Художній світ Івана Драча. Аналіз творів. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Повернутися на сторінку Українська література

Повернутись на сторінку Іван Драч

Вас можуть зацікавити:

1. Метафоричність та новизна у поезії Івана Драча

2. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

3. «Я землі належу. Весь. До дна» (І. Драч)

4. Алегоричні образи соняшника і сонця у творі І. Драча «Балада про соняшник». Аналіз твору

5. Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

6. Образ матері-страдниці в поємі І. Драча «Чорнобильська Мадонна». Характеристика образу

7. Жага й талант. Штрихи до портрета Івана Драча

8. Художнє осмислення Чорнобильської трагедії у творах українських письменників. Аналіз творів

9. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

10. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

11. Осмислення чорнобильської трагедії в поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

12. Людина і сонце в творчості Івана Драча. Аналіз творів

13. Трагедія Чорнобиля у творчості Івана Драча. Аналіз творів

14. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

15. Чорнобильська катастрофа — найбільша трагедія епохи (за поемою Івана Драча «Чорнобильська Мадонна»). Аналіз твору

16. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

17. Зображення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська Мадонна». Аналіз твору

18. Трагедія Чорнобиля в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

19. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

20. Чорнобильська мадонна Івана Драча. Аналіз твору

21. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник»

22. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

23. Дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

24. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

25. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

26. Застереження людству (за поемою Івана Драча «Чорнобильська мадонна»)

27. Застереження людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

28. Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

29. Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

30. Образ матері-страдниці у поемі «Чорнобильська мадонна» Івана Драча. Характеристика образу

31. Багатоплановість образу Мадонни в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

32. Побудова поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

33. Засудження винуватців аварії у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

34. Засудження винуватців аварії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

35. Засудження винуватців трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

36. Романтична поетизація миті життя в «Етюді про хліб» Івана Драча. Аналіз твору

37. Художній світ Івана Драча. Аналіз творів

38. Роздуми над твором Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

39. Образи поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Характеристика образу

40. Трагедія людства та її осмислення у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

41. «Я землі належу, весь, до дна» (І. Драч)

42. «Балада про соняшник». Аналіз твору

43. Аналіз балади «Крила» Івана Драча

44. Іван Драч. Самобутність, індивідуальна неповторність таланту

45. Іван Драч. «Балада про соняшник» — поетичний роздум про суть мистецтва

46. І. Драч. Розповідь про письменника.

47. «Балада про соняшник» Івана Драча. 11 клас

48. Літературний диктант. Іван Драч

49. Тести за творчістю І. Драча

 

Комментарии закрыты.