Твір на тему:
Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору
Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

Твір на тему: Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

Я ніколи не бачила Десни, але мені здається, що якби я раптом опинилася на її берегах, все там було б мені знайомим і близьким. Це завдяки таланту О. Довженка, який у кіноповісті «Зачарована Десна» так описав «незайману дівицю», що, прочитавши книгу, дістаєш стільки чудових вражень, ніби вернувся з казкової подорожі.
Що мене особливо вражає в цій кіноповісті, так це те, що автор вже в дорослому віці зберіг дитяче світосприймання.
У кіноповісті нема єдиної сюжетної лінії, але ті окремі спогади, які записав О. Довженко, сповнені такою любов’ю до природи рідного краю, до людей, які оточували його в дитинстві, що мимоволі й у читача розгоряється в серці така ж велика любов до природи України. Та й на свою місцевість починаєш дивитись по-іншому.
Під вцливом «Зачарованої Десни» починаєш розуміти, що природа жива, вона безперервно змінюється. Але в усіх своїх проявах природа прекрасна. Без любові до неї не буде художника, не буде Людини.
О. Довженко був великим художником, бо тільки митець такої величини міг звичайнісінький город коло селянської хати описати так, що він здається нам якимсь казковим царством, в якому кожна рослинка намагається випередити іншу в рості, зайняти найвигідніше місце, де сонця більше, де простору доволі.
Але з якою дитячою безпосередністю описано, як малий Сашко вириває моркву, яким грішником почуває себе, слухаючи прокльони баби.
Не тільки природа навколо хати Довженків була незвичайною. Люди в хаті і в селі теж були незвичайні. По-своєму прекрасні, добрі, хоч іноді й дивакуваті.
Одна баба Маруся чого варта! Мала баба талант: так уміла проклинати, що й дня без прокльонів прожити не могла. Це була її творчість, її мистецтво. А дід Семен «любив гарну бесіду й добре слово». Скажіть, чи чули ви де такий кашель? Цілий оркестр грав у грудях діда, по тому кашлю люди погоду вгадували. А який запальний був дід під час косовиці!
З великою любов’ю автор пише про маму, яка любила понад усе «саджати що-небудь в землю, щоб проізростало». Тому й росло в їх городі стільки всякої всячини, що влітку й не поміщалося, і тоді рослини лізли на хлів, вилазили на вулицю.
І все ж із найбільшою теплотою змальовано у повісті батька. «Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив», — пише Олександр Петрович. Скільки він переробив усього, яким величним був і тоді, коли рятував від повені людей, і тоді, коли орав, сіяв.
Які б випадки із свого дитинства не описував О. Довженко, він завжди подає неповторні пейзажі. Бо людина й природа у його творах — це щось нерозривне.
Ніхто не може залишитись байдужим, читаючи про косовицю на берегах Десни, де на дубі сидить ворона, що вміє віщувати погоду, де пахне в’ялою травою. У лісі — гриби, у лозах — ожина, у річці — риба. Ось яким було те царство, в якому набирався сили й мудрості майбутній великий художник, письменник і режисер.
Якщо баталії при поділі сіна описані через дитяче світосприймання Сашка, тому й дещо гіперболізовані, то опис іншої війни, коли горіло село, коли фашисти в огонь кидали живих дітей, а матері й собі за дітьми самі кидались в огонь, — це вже опис дорослого Довженка. Він і сам горів у тім вогні — страшний цей опис, бо немає нічого на землі, страшнішого від війни, коли гинуть і дорослі, і діти.
О. Довженко вміє писати по-різному. З благоговінням, як пише він про прадіда Тараса, про батька, у якого в очах було повно смутку. З захопленням, як пише автор про дядька Самійла, якого людити ми Косар, такий умілець був. З гумором, як описує «великого мисливця, якого пізнавали здалеку дикі качки і який частенько забував дома як не цілу рушницю, то курок».

Про кого б не йшла мова, відчуваєш ту любов, з якою О. Довженко и тішився до людей праці, до тих, хто був красивий і тілом, і душею. І їм любов робила його добрим, чуйним, здатним сприймати чарівність і не повторність і Десни-дівиці, і колядок різдвяних. Тоді все навколо і ставало казкою. Говорили коні, появлявся, коли треба, лев.
І хоч О. Довженко з гумором пише про те, що жили вони в гармонії з силами природи і зимою мерзли, літом смажились на сітці, восени місили грязь, читач відчуває, що така гармонія справді існувала, бо інакше не вийшла би з-під пера його така чудова повість про красу природи і красу людини, якою є «Зачарована Десна».

Твір на тему: Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

Повернутися на сторінку Українська література

Повернутись на сторінку Олександр Довженко

Вас можуть зацікавити:

1. Автобіографічний характер твору О. Довженка «Зачарована Десна»

2. Вплив давніх язичницьких вірувань на світогляд українського народу (за кіноповістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

3. О. Довженко — кіномитець

4. «Щоденник» О. Довженка — документ епохи

5. Трагічність долі митця (за творами О. Довженка «Автобіографія», «Щоденник»)

6. Чи можна вважати вчинок Івана Карналюка подвигом? (за оповіданням О. Довженка «Воля до життя»). Характеристика образу

7. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

8. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

9. Краса людини і природи у кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

10. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна»

11. Олександр Довженко про причини й перебіг другої світової війни («Щоденник»)

12. Наодинці зі «Щоденником» Олександра Петровича Довженка

13. Засудження війни у кіноповісті Олександра Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

14. Що з дівочою гідністю? (за творами О. Довженка «Україна в огні» О. Гончара «Собор», І. Багряного «Тигролови»)

15. Родинні традиції й виховання в сім’ї очима українських митців (О. Довженко, О. Коломієць, М. Рильський, І. Багряний та ін.)

16. Олександр Довженко: трагізм творчої долі

17. Моє ставлення до Олександра Довженка, людини і митця

18. Олександр Довженко — кінорежисер

19. Краса людини та природи у кіноповісті «Зачарована Десна» Олександра Довженка

20. Чарівний світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка

21. Сила народного духу в повісті О. Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

22. О. Довженко — «творець мистецтва так сильно національного, що аж вселюдського»

23. «Україна в огні» О. Довженка — страшні сторінки історії. Аналіз твору

24. Чарівний світ рідної землі (за повістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

25. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

26. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

27. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

28. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

29. Аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

30. Моpальна кpаса і духовна велич людини в кіноповісті Олександpа Довженка «Зачаpована Десна»

31. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

32. Тема війни у творчості Олександра Довженка

33. «Зачарована Десна» як сповідь душі Олександра Довженка

34. Психологія дитини у кіноповісті «Зачарована Десна»

35. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

36. Зображення війни в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

37. Кіноповість О. Довженка «Україна в огні»: доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки

38. Доля народу у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

39. Твір О. Довженко «Зачарована Десна» — гімн красі й духовній насназі людини

40. «Зачарована Десна» О. Довженко — гімн красі й духовній насназі людини

41. Духовна краса українського народу в повісті О. Довженко «Зачарована Десна»

42. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

43. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору

44. Єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

45. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко

46. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко. Характеристика образу

47. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

48. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу. Аналіз твору

49. «Щоденник» О. Довженко — документ доби

50. «Щоденник» О. Довженко — документ доби. Аналіз твору

51. Світ уявлень і вражень малого Сашка (за фрагментами повісті Довженка «Зачарована Десна»)

52. «Україна в огні» О. Довженка і неприхована правда війни

53. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

54. Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

55. Природа у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

56. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

57. Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О. Довженка «Україна в огні». Характеристика образу

58. Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

59. Художня майстерність кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

60. «Щоденник» О. Довженка — вражаючий документ трагічної доби

61. Образ автора у «Щоденнику»

62. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

63. Відповідальність митця перед майбутнім (за творчістю Олеся Гончара та Олександра Довженка)

64. Людська праця й людина (за творами Олеся Гончара «Кресафт», «Соняшники», Юрія Мушкетика «Суд», Олександра Довженка «Щоденник», «Україна вогні»)

65. Конспект уроку за уривками з кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» 6 клас

66. Світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка. 6 клас

67. Філософське осмислення краси природи і людини в кінопоемі О. Довженка «Зачарована Десна»

68. Аспектний аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

69. Елементи народознавства у творі О. Довженка «Зачарована Десна»

70. Правда про народ і його лихо

71. Олександр Довженко. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні

72. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

73. Олександр Довженко. Тестові завдання. І варіант

74. Олександр Довженко. Тестові завдання. ІІ варіант

75. О. Довженка. «Зачарована Десна». Тестові завдання

76. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Літературний диктант

77. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Дидактична гра «Блеф-клуб»

78. Тематичне оцінювання. 7 клас. Творчість О. Довженка, М. Стельмаха.

79. Тематичне оцінювання. Творчість О. Довженка

80. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». І варіант

81. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». ІІ варіант

82. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (І варіант)

83. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (ІІ варіант)

84. Літературний диктант за змістом кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

85. Тестові завдання. О. Довженко. «Зачарована Десна»

 

Комментарии закрыты.