Твір на тему:
    Свобода і неволя у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору
    Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    Твір на тему: Свобода і неволя у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    В невеличкому оповіданні відомого українського письменника В. Дрозда «Білий кінь шептало» було порушено важливі для кожної особистості проблеми, вирішення яких необхідне для самовираження і самоусвідомлення будь-якої людини. Алегоричний образ головного героя оповідання — білого коня за ім’ям Шептало, став символом людини, яка виділяється з натовпу і відрізняється від оточуючих.
    Дуже швидко стає зрозумілим, що роздуми, які спадають на думку коневі, — це, насправді, роздуми особливої, неординарної людини. Таку людину у суспільстві часто називають «білою вороною». Мабуть, і біла масть коня не випадкова, бо він може бути натяком на цей вислів.
    Шептало добре розумів свою незвичайність, він часто згадував матір, яка працювала у цирку, пригадував розповіді про норовистих білих коней — своїх предків. Але, незважаючи на свою неординарність, Шептало змушений був зливатися з табуном, щоб не впасти в око Степанові і уникнути його батога.
    Однак, це бажання не було прагненням стати частиною колективу, а зовсім навпаки. Шептала гнітила принизлива і одноманітна робота колгоспних коней, йому було огидне перебування у табуні, був огидним водопій біля колодязного корита, а не на річці. Цим коритом письменник підкреслює обмеженість світу, що визначав життя білого коня. Автор ніби звертається до головного героя оповідання з питаннями про те, чи зможе він так прожити усе життя, чи зможе увесь час ходити за конюхом, увесь час знаходитися серед спітнілих кінських тіл, які й думки не мають про волю?
    І Шептало відповідає на ці запитання: він показує свій норов і тікає в луки. Він переживає неповторні відчуття, відчуття волі і свободи, добре знайомі його предкам. Змивши з себе увесь бруд у річці, Шептало розуміє, чому конюх дозволяв собі бити гордого білого коня: він настільки забруднився, що став сірим, схожим на усіх інших.
    Усвідомлення своєї неординарності дозволило білому коню пробачити Степана. Шептало навіть засумував за ним і, врешті-решт, вирішив повернутися до конюшні. Перед тим, як знову опинитися у табуні, білий кінь знову вивалявся у багнюці і став схожим на інших коней. Але тепер у його серці жила впевненість, що він особливий і його нікому не вдасться зломити, адже він самовизначився хоча б для себе. На жаль, Шептало вирішив, що для того, щоб його не били і не цькували, він повинен залишатися сірим і непомітним.

    Так само і люди, які відрізняються від натовпу, які не бажають йти одним шляхом з цим натовпом, отримують дуже багато стусанів. І тільки сильним особистостям вдається відстояти своє «я», а більшість з них знов «обмазуються багнюкою» і стають такими, як і усі інші.

    Твір на тему: Свобода і неволя у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Володимир Дрозд

    Вас можуть зацікавити:

    1. Алегоричний образ коня Шептала в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Характеристика образу

    2. Алегоричні образи в оповіданні В. Дрозда Білий кінь Шептало. Характеристика образів

    3. Мої враження від твору Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало»

    4. Білі коні під чоботом історії. Аналіз творів

    5. Поетика повісті В. Дрозда «Ирій». Аналіз твору

    6. Ирій — казкова країна мрій (за повістю В. Дрозда»Ирій»). Аналіз творів

    7. Алегоричність образу коня Шептала в однойменному оповіданні Володимира Дрозда. Характеристика образу

    8. Зберегайте власну гідність (за оповіданням В. Дрозда «Кінь Шептало»). Аналіз твору

    9. Образ коня Шептала з оповідання В. Дрозда: зміст прямий і прихований. Характеристика образу

    10. Свобода і неволя у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору

    11. Характеристика Михайлика за повістю В. Дрозда «Ирій»

    12. Яскрава особистість чи сірий натовп? (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    13. «Супроти вітру довго не пробіжиш…»: загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    14. Алегоричні образи в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору

    15. Як я розумію образ білого коня Шептала? (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    16. Поетика повісті В. Дрозда «Ирій». Аналіз твору

    17. Неповторний світ юності (за повістю В. Дрозда «Ирій»). Аналіз твору

    18. Твір-роздум за темою «Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти індивідуальність (за твором «Білий кінь Шептало» Володимира Дрозда)»

    19. Алегоричність образу коня Шептала в однойменному оповіданні Володимира Дрозда. Аналіз твору

    20. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення

    21. В. Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало». Алегоричний зміст твору

    22. В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричний образ коня Шептала

    23. В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії

    24. В. Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало».

    25. «Ирій». Аналіз твору В. Дрозда

    26. Образ Михайло Решето — ирійський пакулець і сучасна людина. «Ирій». Аналіз твору В. Дрозда

    27. В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне у житті

    28. Самостійна робота. Володимир Дрозд

    29. Літературний диктант. В. Дрозд. «Ирій». І варіант

    30. Літературний диктант. В. Дрозд. «Ирій». ІІ варіант

     

    Комментарии закрыты.