Твір на тему:
    Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору
    Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

    Твір на тему: Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

    Актуальність — одна з головних ознак творів відомого сучасного поета Івана Драча. Будучи відомим як громадський діяч, він вступає у непримиренну боротьбу із суспільним злом, завжди вчасно відгукується на події, що відбуваються як у світі, так і в Україні. Нищівна сила слова, притаманна Івану Драчу, діє як сильний удар по «хворобах» суспільства — бюрократизму, моральній деградації, культурному занепаду. Звертається поет і до соціально-політичних тем, проблем охорони здоров’я та екології. У цьому плані найбільш показовою є поема «Чорнобильська мадонна», де автор намагається осмислити страшну катастрофу — вибух четвертого реактора на електростанції Чорнобиля 1986 року, розкрити страшну правду цієї події та її наслідків.
    Під час написання «Чорнобильської мадонни» Іван Драч поставив собі за мету не стільки детальний опис подій того дня, скільки погляд на цю проблему крізь призму сучасності й майбутнього. Поему називають «мозаїкою», оскільки, прагнучи передати неоднозначність і багатоликість страшної катастрофи, автор у структурі твору поєднує власне бачення проблеми, цитує інших письменників, наводить уривки із сучасного фольклору, подає розповіді учасників ліквідації наслідків аварії. Можна сказати, що у висвітленні такої актуальної проблеми автор не шукає легких шляхів.
    Протягом усієї поеми провідним постає образ Мадонни-матері. Зображення матері-страдниці — не новий мотив у світовій літературі, він має біблійні витоки. В українській літературі образ матері ми перш за все асоціюємо з народними думами та з творчим доробком Тараса Шевченка. У поемі ж цей образ узагальнений, він не має конкретного часового виміру: «від Рубльова до Леонардо да Вінчі, від Вишгородської Мадонни і до Сікстинської, від Марії Оранти до атомної Японки.»
    Але яким би різноманітним не поставав цей образ у поемі, він — втілення світового смутку, порятунку всього людства від страшної загибелі. Згадавши про матір, врешті-решт, про біблійну святу Марію, люди повинні схаменутися, задуматись над майбутнім, тому що

    Вона дивиться, дивиться в душу.
    Вона палить очима до дна.
    А я все це дотерпіти мушу.
    Бо в душі не душа, а вина.

    Що ж до українського народу, то він, на думку автора, повинен відгукнутися на фольклорний образ матері-страдниці, яка вже не побачить своїх синів, або на промовистий образ шевченківської Катерини:

    У юрмищі хрещатицького дня
    Ти боса йшла, ти, сива Катерина —
    Бунт Врубеля з кирилівського дна,
    Летюча йшла, жагуча і поривна.

    Поет звертається до народної та шевченківської творчості, бо сподівається, що на це відгукнеться історична пам’ять українського народу, для якого образ матері — святий. Іван Драч досягає своєї мети: читаючи поему, переповнюєшся жахом, гострим бажанням терміново діяти, щоб зупинити загрозу радіаційного отруєння. І перш за все згадуєш свою матір… Чорнобильська ж мати — мати всієї планети.

    Хто ж там, сиву, посміє займати?
    Сіль пізнання — це плід каяття…
    Несе сива чорнобильська мати
    Цю планету… Це хворе дитя!..

    Твір на тему: Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Іван Драч

    Вас можуть зацікавити:

    1. Метафоричність та новизна у поезії Івана Драча

    2. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

    3. «Я землі належу. Весь. До дна» (І. Драч)

    4. Алегоричні образи соняшника і сонця у творі І. Драча «Балада про соняшник». Аналіз твору

    5. Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    6. Образ матері-страдниці в поємі І. Драча «Чорнобильська Мадонна». Характеристика образу

    7. Жага й талант. Штрихи до портрета Івана Драча

    8. Художнє осмислення Чорнобильської трагедії у творах українських письменників. Аналіз творів

    9. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    10. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

    11. Осмислення чорнобильської трагедії в поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    12. Людина і сонце в творчості Івана Драча. Аналіз творів

    13. Трагедія Чорнобиля у творчості Івана Драча. Аналіз творів

    14. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

    15. Чорнобильська катастрофа — найбільша трагедія епохи (за поемою Івана Драча «Чорнобильська Мадонна»). Аналіз твору

    16. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

    17. Зображення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська Мадонна». Аналіз твору

    18. Трагедія Чорнобиля в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    19. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    20. Чорнобильська мадонна Івана Драча. Аналіз твору

    21. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник»

    22. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

    23. Дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

    24. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

    25. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    26. Застереження людству (за поемою Івана Драча «Чорнобильська мадонна»)

    27. Застереження людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    28. Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    29. Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    30. Образ матері-страдниці у поемі «Чорнобильська мадонна» Івана Драча. Характеристика образу

    31. Багатоплановість образу Мадонни в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

    32. Побудова поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    33. Засудження винуватців аварії у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

    34. Засудження винуватців аварії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    35. Засудження винуватців трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    36. Романтична поетизація миті життя в «Етюді про хліб» Івана Драча. Аналіз твору

    37. Художній світ Івана Драча. Аналіз творів

    38. Роздуми над твором Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

    39. Образи поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Характеристика образу

    40. Трагедія людства та її осмислення у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

    41. «Я землі належу, весь, до дна» (І. Драч)

    42. «Балада про соняшник». Аналіз твору

    43. Аналіз балади «Крила» Івана Драча

    44. Іван Драч. Самобутність, індивідуальна неповторність таланту

    45. Іван Драч. «Балада про соняшник» — поетичний роздум про суть мистецтва

    46. І. Драч. Розповідь про письменника.

    47. «Балада про соняшник» Івана Драча. 11 клас

    48. Літературний диктант. Іван Драч

    49. Тести за творчістю І. Драча

     

    Комментарии закрыты.