Твір на тему:
Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору
Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Твір на тему: Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Хто з наших поетів хотів би називатися «сином Тараса Шевченка»? Та, мабуть, кожний. Адже безсмертний Кобзар став мудрістю нашої нації, проголосивши її право на існування, оспівавши її вільне буття. Він першим закликав своїх сучасників та нащадків думати про кожен свій крок, про свою відповідальність перед народом.
Чому свою поему «Чорнобильська мадонна» Іван Драч починає словами Тараса Шевченка? Проводовжуючи лінію віків, поет рядками Шевченкової поеми «Марія» задає тон своєї поеми. Так само, як і у Шевченка, центральним образом його поеми стає Мати, так само він понад усе шанує її святість. Так само, як і Кобзареві, болить поетові XX століття народний біль. Отже, мудрістю століть звучать рядки:

Все упованіє моє
На тебе, мій пресвітлий раю,
На милосердіє твоє,
Все упованіє моє
На тебе, мати. Возлагаю,
Святая сило всіх святих,
Пренепорочная, благая!

«Роздумуючи над поемою «Чорнобильська мадонна», доцільно мати на увазі, що образ жінки у творчості І. Драча — один з центральних. Поет послідовно розвиває традицію нашої літератури, зокрема традицію шевченківську… Комусь може здатися, що твір розсипається на надто малі окремості. Зовнішньо наче так і виглядає, але крізь усі ті справді не об’ємні окремості пульсує спільна ідея відтворення образу Жінки…» — пише Тарас Салига.
Образ Матері-Мадонни — це один з найдорожчих для кожної людини образів і один з найкоштовніших в українській літературі. Саме до нього звертається людина у часи найтяжчих випробувань у пошуках захисту, розуміння, прощення. Вона — берегиня, захисниця, заступниця. Вона — Мати!
Шевченкова Мадонна — земна жінка, частіше покритка. Вона не така непорочна, як Марія Біблійна, вона земна, але в цій своїй буденності ще вища через своє земне страждання, свій земний страх за дитину. Вона несе на собі печатку свого жіночого гріха і його покути. А Марія Івана Драча взяла на себе гріх людства і спокутує його сама вирушаючи вночі боса до саркофага:

Нас привозять у зону.
Тут немає нікого-нікого.
Та засни ти нарешті,
Моя нерозумна тривого.
Але знову уранці
Босий слід той веде в саркофаг.

Звертаючись у пролозі до Шевченківського образу, Драч продовжує галерею українських мадонн, витворюючи образ своєрідний, глибокий, трагічний. Мати у нього — захисниця, заступниця, виразниця народної скорботи. Вона не несе в собі ненависті, пробачаючи своїх грішних синів, але й змушуючи їх думати:

— Чого це Ви, бабо, з людьми не поїхали,
Коли виселяли із зони село?
— А я серед тої проклятої віхоли
Взяла і зосталась — синам на зло!

Ця Мадонна народжена страшним віком, позначеним надзвичайними відкриттями в науці й бездумним їх використанням на шкоду людства. Вона не впевнена в майбутньому існуванні своїх дітей, тому вона «карає» їх своєю довготерпеливістю, своєю навмисною Мукою. Ідучи вночі боса до саркофага, випасаючи загорнуту в целофан корову, стикаючись з «христопродавцями», іде до однієї тільки мети — врятування людства.
Гіркотою сповнені слова поеми Драча, які були б неможливі для Шевченка:

— Марія, Марія… Та Марія не та.
Та зродила Христа,
ця — антихриста!..
Як почула вона, то вся похолола,
і треба ж таке почуть від людей…
Світу не бачила вже довкола…
Куди її доля тепер заведе?..

Мати переживає страх перед своїм сином-вченим, винуватцем страшної трагедії. Чи пробачить вона йому? Чи зможе пробачити так багато смертей? І свище біля станції навісний Соловей-Розбійник, яким «розстріляна божевільна мить», і ніхто його не може спіймати, бо він невидимий, як невидима радіація, яка вбиває дітей і їхніх матерів, батьків, бабусь і дідів, усе живе навколо. Чи спіймає розумний син випущеного ним джина?

Мадонна постає перед нами в різних іпостасях: вони то сипи бабуся, що випасає корову, то трактористка, то Скіфська мадонна, то Хрещатицька мадонна… Але в будь-якому випадку вона — жінка-мати, втілення душевної краси і відданості, символ совісті своїх дітей, цілого народу. Вона — символ невмирущого начала життя, як і мадонна Тараса Шевченка. Вона природна і невимушена, правдива в своїй простоті й відкритості, у своїй любові та ненависті. І вона

Дивиться, дивиться в душу.
Вона палить очима до дна.
А я все дотерпіти мушу,
Бо в душі не душа, а вина…
…Крапля совісті є ще на денці?
Вона вірить у совість твою:
У твоєму житті-одноденці
Я нікчемність свою впізнаю.

Слова Івана Драча так само пророчі, як і прозріння нашого Кобзаря, вони так само позачасові, вічні, бо звертаються дo вічних цінностей людського буття.

Твір на тему: Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Іван Драч, шкільна програма

Повернутися на сторінку Українська література

Повернутись на сторінку Іван Драч

Вас можуть зацікавити:

1. Метафоричність та новизна у поезії Івана Драча

2. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

3. «Я землі належу. Весь. До дна» (І. Драч)

4. Алегоричні образи соняшника і сонця у творі І. Драча «Балада про соняшник». Аналіз твору

5. Вселюдська трагедія та її осмислення у поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

6. Образ матері-страдниці в поємі І. Драча «Чорнобильська Мадонна». Характеристика образу

7. Жага й талант. Штрихи до портрета Івана Драча

8. Художнє осмислення Чорнобильської трагедії у творах українських письменників. Аналіз творів

9. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

10. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

11. Осмислення чорнобильської трагедії в поемі І. Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

12. Людина і сонце в творчості Івана Драча. Аналіз творів

13. Трагедія Чорнобиля у творчості Івана Драча. Аналіз творів

14. «Люблю повертати людину очима до сонця мистецтва…» (Іван Драч про роль мистецтва)

15. Чорнобильська катастрофа — найбільша трагедія епохи (за поемою Івана Драча «Чорнобильська Мадонна»). Аналіз твору

16. Людина і природа у творчості Івана Драча. Аналіз творів

17. Зображення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська Мадонна». Аналіз твору

18. Трагедія Чорнобиля в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

19. Художнє осмислення чорнобильської трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

20. Чорнобильська мадонна Івана Драча. Аналіз твору

21. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник»

22. Незвичайний дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

23. Дивосвіт образів Івана Драча у «Баладі про соняшник». Характеристика образів

24. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

25. Пересторога людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

26. Застереження людству (за поемою Івана Драча «Чорнобильська мадонна»)

27. Застереження людству у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

28. Продовження традицій Т. Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

29. Продовження традицій Тараса Шевченка та народних дум у зображенні матері-страдниці в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

30. Образ матері-страдниці у поемі «Чорнобильська мадонна» Івана Драча. Характеристика образу

31. Багатоплановість образу Мадонни в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

32. Побудова поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

33. Засудження винуватців аварії у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

34. Засудження винуватців аварії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

35. Засудження винуватців трагедії в поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

36. Романтична поетизація миті життя в «Етюді про хліб» Івана Драча. Аналіз твору

37. Художній світ Івана Драча. Аналіз творів

38. Роздуми над твором Івана Драча «Чорнобильська мадонна»

39. Образи поеми Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Характеристика образу

40. Трагедія людства та її осмислення у поемі Івана Драча «Чорнобильська мадонна». Аналіз твору

41. «Я землі належу, весь, до дна» (І. Драч)

42. «Балада про соняшник». Аналіз твору

43. Аналіз балади «Крила» Івана Драча

44. Іван Драч. Самобутність, індивідуальна неповторність таланту

45. Іван Драч. «Балада про соняшник» — поетичний роздум про суть мистецтва

46. І. Драч. Розповідь про письменника.

47. «Балада про соняшник» Івана Драча. 11 клас

48. Літературний диктант. Іван Драч

49. Тести за творчістю І. Драча

 

Комментарии закрыты.