Твір на тему:
    О. Довженко — кіномитець
    Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Твір на тему: О. Довженко — кіномитець. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Олександр Петрович Довженко знаний в усьому світі перш за все як видатний кінематографіст. Він мав багато талантів: чудово писав, гарно малював, захоплювався театром. Митець мислив широкими, масштабними категоріями, і реалізація всіх його задумів була можлива лише в мистецтві, яке на початку XX століття тільки зароджувалося — в кіно. Письменники і поети часто дискутували між собою про місце кіно в системі мистецтв, і Довженко доводив своїм друзям, що розвиток української літератури без нього неможливий.
    Журналістка Марія Романівська згадувала: «Навколо Довженка вже збирається чималий гурт. Усі горнуться до нього, бо хто ж не знає, який Довженко майстер оповідати. Сьогодні Сашко говорить про кіно. Він захоплений, закоханий у кіномистецтво».
    Щоб реалізувати свої задуми, Довженко їде до Одеси, де в той час була створена перша кінофабрика. Він не боїться починати нову для себе справу, пише сценарії, ставить фільми. Звичайно, не всі вони стали шедеврами, траплялися й невдачі, бо не завжди Довженко-режисер міг передати на плівці те, що задумав Довженко-сценарист, але фільмом «Звенигора» був закладений початок українського кіномистецтва.
    Схвалення «Звенигори» не було одностайним. З офіційного боку Довженка звинувачували в українському націоналізмі, ідеалізації історичної минувшини та селянства, що в ті часи вважалося гріхом. Найближчих друзів митця розчарував патетичний фінал більшовицької перемоги у фільмі. Довженко стояв на роздоріжжі. Йому негайно треба було вирішити, які акценти він буде ставити у своїх наступних кінокартинах. Фільм «Арсенал» повинен був реабілітувати Довженка в очах влади, виявити його лояльне ставлення до більшовизму. І завдання своє «Арсенал» виконав, бо його головною ідеєю було засудження ідеї УНР. Довженко говорив: «Арсенал» — фільм яскраво політичний. Він мав для мене величезне значення. В «Арсеналі» я, в умовах тогочасної обстановки в Україні, виступав у першу чергу як політичний боєць. Я поставив собі, роблячи цей фільм, дві мети: громити український націоналізм і шовінізм і бути поетом і співцем робітничого класу України, який здійснив соціальну революцію. Ці два завдання в тих умовах і в той час були для мене найважливішими».
    Та який би мотив цього фільму не був, сам «Арсенал» справив величезне враження на глядачів і критиків, а Довженко став найвідомішим кіномайстром СРСР. Численні інтерв’ю, схвальні відгуки, захоплені оплески не відволікають Олександра Петровича від роботи над фільмом «Земля», який став справжнім кіношедевром попри всю його тенденційність. Цей відкрито «більшовицький» фільм мав стільки кінематографічних знахідок, ролі виконували такі талановиті актори, що навіть ті глядачі і критики, які були ворогами СРСР, відзначали майстерність і довершеність Довженкової роботи. Митець цією картиною ніби поставив пам’ятник тій Україні, яку вже тоді почали знищувати більшовики.
    Фільм мав шалений успіх рівно вісім днів: на екрани вийшов 8 квітня 1930 року, а вже 17 квітня був заборонений. Пильне око партійців помітило в ньому те, що у своєму фейлетоні «Философы» озвучив Дем’ян Бєдний:

    «Земля» — кулацкая кинокартина,
    На ней показана нам Украйна
    Кулацки-румяная,
    Сытая, пьяная,
    Дебелая, прочная,
    Нарядная, сочная,
    Буйной плотью бунтующая,
    Сладострастно — «жартующая»,
    Ненатуральная,
    Сплошь театральная,
    С опереточно-пошлым душком,
    С гопаком,
    С любовными парами,
    С шаблонными аксессуарами.
    Вековой уклад старины —
    Вот ее подоплека.
    Трактор в ней — новизна —
    Как у дядька у киевского бузина:
    Сбоку — припека.
    А вернее: прием мастерства
    Для маскировки ее существа,
    Советской цензуре подачка…

    Цей марнослов своїм гострим чуттям графомана першим відчув справжню суть фільму. Якимсь дивом виходило, що, попри свідоме бажання прислужитися владі, Довженко створював шедеври, в яких розкривалася зловісна суть того, що відбувалося на Україні: знищення незалежності країни і вікового укладу життя селян.
    Звинувачення у націоналізмі не змогли знищити любові Довженка до рідної землі, до народу. Ця любов надихала його на створення справжніх шедеврів, які назавжди стали класикою української літератури і кіномистецтва.

    Твір на тему: О. Довженко — кіномитець. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Олександр Довженко

    Вас можуть зацікавити:

    1. Автобіографічний характер твору О. Довженка «Зачарована Десна»

    2. Вплив давніх язичницьких вірувань на світогляд українського народу (за кіноповістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

    3. О. Довженко — кіномитець

    4. «Щоденник» О. Довженка — документ епохи

    5. Трагічність долі митця (за творами О. Довженка «Автобіографія», «Щоденник»)

    6. Чи можна вважати вчинок Івана Карналюка подвигом? (за оповіданням О. Довженка «Воля до життя»). Характеристика образу

    7. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    8. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    9. Краса людини і природи у кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

    10. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна»

    11. Олександр Довженко про причини й перебіг другої світової війни («Щоденник»)

    12. Наодинці зі «Щоденником» Олександра Петровича Довженка

    13. Засудження війни у кіноповісті Олександра Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

    14. Що з дівочою гідністю? (за творами О. Довженка «Україна в огні» О. Гончара «Собор», І. Багряного «Тигролови»)

    15. Родинні традиції й виховання в сім’ї очима українських митців (О. Довженко, О. Коломієць, М. Рильський, І. Багряний та ін.)

    16. Олександр Довженко: трагізм творчої долі

    17. Моє ставлення до Олександра Довженка, людини і митця

    18. Олександр Довженко — кінорежисер

    19. Краса людини та природи у кіноповісті «Зачарована Десна» Олександра Довженка

    20. Чарівний світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка

    21. Сила народного духу в повісті О. Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

    22. О. Довженко — «творець мистецтва так сильно національного, що аж вселюдського»

    23. «Україна в огні» О. Довженка — страшні сторінки історії. Аналіз твору

    24. Чарівний світ рідної землі (за повістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

    25. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    26. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    27. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    28. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    29. Аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    30. Моpальна кpаса і духовна велич людини в кіноповісті Олександpа Довженка «Зачаpована Десна»

    31. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    32. Тема війни у творчості Олександра Довженка

    33. «Зачарована Десна» як сповідь душі Олександра Довженка

    34. Психологія дитини у кіноповісті «Зачарована Десна»

    35. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    36. Зображення війни в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    37. Кіноповість О. Довженка «Україна в огні»: доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки

    38. Доля народу у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    39. Твір О. Довженко «Зачарована Десна» — гімн красі й духовній насназі людини

    40. «Зачарована Десна» О. Довженко — гімн красі й духовній насназі людини

    41. Духовна краса українського народу в повісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    42. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    43. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору

    44. Єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    45. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко

    46. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко. Характеристика образу

    47. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

    48. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу. Аналіз твору

    49. «Щоденник» О. Довженко — документ доби

    50. «Щоденник» О. Довженко — документ доби. Аналіз твору

    51. Світ уявлень і вражень малого Сашка (за фрагментами повісті Довженка «Зачарована Десна»)

    52. «Україна в огні» О. Довженка і неприхована правда війни

    53. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    54. Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    55. Природа у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    56. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    57. Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О. Довженка «Україна в огні». Характеристика образу

    58. Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    59. Художня майстерність кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    60. «Щоденник» О. Довженка — вражаючий документ трагічної доби

    61. Образ автора у «Щоденнику»

    62. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    63. Відповідальність митця перед майбутнім (за творчістю Олеся Гончара та Олександра Довженка)

    64. Людська праця й людина (за творами Олеся Гончара «Кресафт», «Соняшники», Юрія Мушкетика «Суд», Олександра Довженка «Щоденник», «Україна вогні»)

    65. Конспект уроку за уривками з кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» 6 клас

    66. Світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка. 6 клас

    67. Філософське осмислення краси природи і людини в кінопоемі О. Довженка «Зачарована Десна»

    68. Аспектний аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    69. Елементи народознавства у творі О. Довженка «Зачарована Десна»

    70. Правда про народ і його лихо

    71. Олександр Довженко. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні

    72. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

    73. Олександр Довженко. Тестові завдання. І варіант

    74. Олександр Довженко. Тестові завдання. ІІ варіант

    75. О. Довженка. «Зачарована Десна». Тестові завдання

    76. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Літературний диктант

    77. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Дидактична гра «Блеф-клуб»

    78. Тематичне оцінювання. 7 клас. Творчість О. Довженка, М. Стельмаха.

    79. Тематичне оцінювання. Творчість О. Довженка

    80. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». І варіант

    81. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». ІІ варіант

    82. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (І варіант)

    83. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (ІІ варіант)

    84. Літературний диктант за змістом кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

    85. Тестові завдання. О. Довженко. «Зачарована Десна»

     

    Комментарии закрыты.