Твір на тему:
    Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору
    Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Твір на тему: Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Людина надзвичайного таланту, обдарована, мудра, проста, щира і добра, закохана у рідний край і народ, здатна бачити і відтворювати прекрасне. Таким увійшов у моє життя письменник, публіцист, сценарист, режисер, художник, фундатор української кінематографії Олександр Довженко. Звідки ця енергія, багатогранність, багатство душі? — хотілося розгадати цю таємницю. І от, врешті, знайшла частину відповіді на питання. Бо справжнім відкриттям для мене, «Книгою Буття» маленького Сашка виявилася кіноповість «Зачарована Десна».
    Максим Рильський назвав цей твір задушевною ліричною сповіддю, по вінця наповненою «любов’ю до рідного краю, до трудового народу, до України з її великим і радісним майбутнім». Мені ж хочеться назвати «Зачаровану Десну» поезією у прозі, бо тільки поетичний лад відзначається такою мелодикою слів і фраз, тільки він здатний викликати стільки почуттів, стільки яскравих емоцій, так схвилювати читача.
    Сам автор назвав кіноповість автобіографічною. Але ж це не тільки розповідь про дитинство майбутнього письменника, його перші радощі і печалі, формування його світогляду, це, якоюсь мірою, частина життєпису українського народу, тих людей від землі, яких праця, народний етикет робили мудрими та красивими, чутливими до природи. Тож не дивно, що саме цей твір Довженка став моїм улюбленим.
    Читала кіноповість — і милувалася мальовничістю пейзажних картин. Усе довкола маленького Сашка живе, дихає, змінюється. І людина перебуває у постійному єднанні, гармонії з оточуючим світом. Тут, на лоні природи, і розвивалася творча фантазія майбутнього митця, тому що був він тоді «здивованим маленьким хлопчиком із широко розкритими зеленими очима».
    З ніжністю і щирим захопленням згадує оповідач батька, матір, прадіда Тараса, діда Сашка, столітню бабу Марусину, всіх односельців— мудрих хліборобів із натрудженими руками, незмінно — добродушних і щедрих душею. Спадають на думку слова В. Симоненка: «найскладніша — людина проста». Саме проста людина, людина праці — герой Довженкового твору.
    В уяві розповідача постає батько: «Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив… Весь у полоні сумного і весь, у той же час, з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів.
    Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий…»
    Така ж невгамовна, роботяща, красива, душевно багата і мати Сашка. «Нічого у світі так не люблю, як саджати що-небудь у землю, щоб проізростало…», — говорила вона.
    Незабутній слід у душі Сашка залишив прадід Тарас, людина мудра і лагідна. Він — першовідкривач природної краси у житті хлопчика. Його руки «були такі ніжні…, нікому й ніколи не заподіяли зла на землі, не вкрали, не вбили, не одняли, не пролили крові».
    Дід Сашко «більш за все на світі любив сонце». І він цього сонцепоклонника, схожого на бога Саваофа, Сашко чув безліч казок, вчився слухати мову трави, груші, телят, коней.
    Не втримати посмішки, читаючи про прабабу Марусину, яка три дні могла прожити без їжі, «але без прокльонів вона не могла прожити і дня. Вони були її духовною їжею. Вони лилися з її вуст невпинним потоком, як вірші з натхненного поета… Це була творчість її палкої, темної, престарілої душі».
    Дядько Самійло «не був ні професором, ні лікарем, ні інженером… Він нездатний був на високі посади». Але мав свій талант. «Орудував він косою, як добрий маляр пензлем, — легко і вправно. Коли б його пустили з косою, він обкосив би всю земну кулю, аби тільки була добра трава та хліб і каша».

    Серед цих дивовижних людей, на берегах квітучої Десни Сашко набирався життєвого досвіду, вчився розуміти красу, розпізнавати добро і зло, захоплювався високою моральною чистотою свого народу, слухав найчарівнішу у світі музику — клепання ранкової коси. Саме це спілкування дало майбутньому письменникові змогу і право впевнено визначити своє творче кредо: «… митці покликані народом для того, аби показувати світові насамперед, що життя прекрасне, що само по собі воно є найбільшим і найвеличнішим з усіх щасливих благ».
    Кіноповість «Зачарована Десна» полонила мене, навчила цінувати людей і любити світ, допомогла краще зрозуміти творчий світ Олександра Довженка, пройнятись його любов’ю до того краю, про який так захоплююче говорить сам автор: «Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно, що, згадуючи тебе вже много літ, я завжди добрішав, почував себе невичерпно багатим і щедрим… Щасливий я, що народився на твоєму березі, що пив у незабутні роки твою м’яку, веселу, сиву воду, ходив босий по твоїх казкових висипах, слухав рибальських розмов на твоїх човнах і казання старих про давнину, що лічив у тобі зорі на перекинутому небі…»

    Твір на тему: Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Олександр Довженко, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Олександр Довженко

    Вас можуть зацікавити:

    1. Автобіографічний характер твору О. Довженка «Зачарована Десна»

    2. Вплив давніх язичницьких вірувань на світогляд українського народу (за кіноповістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

    3. О. Довженко — кіномитець

    4. «Щоденник» О. Довженка — документ епохи

    5. Трагічність долі митця (за творами О. Довженка «Автобіографія», «Щоденник»)

    6. Чи можна вважати вчинок Івана Карналюка подвигом? (за оповіданням О. Довженка «Воля до життя»). Характеристика образу

    7. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    8. Краса людини і природи у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    9. Краса людини і природи у кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

    10. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті Олександра Довженка «Зачарована Десна»

    11. Олександр Довженко про причини й перебіг другої світової війни («Щоденник»)

    12. Наодинці зі «Щоденником» Олександра Петровича Довженка

    13. Засудження війни у кіноповісті Олександра Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

    14. Що з дівочою гідністю? (за творами О. Довженка «Україна в огні» О. Гончара «Собор», І. Багряного «Тигролови»)

    15. Родинні традиції й виховання в сім’ї очима українських митців (О. Довженко, О. Коломієць, М. Рильський, І. Багряний та ін.)

    16. Олександр Довженко: трагізм творчої долі

    17. Моє ставлення до Олександра Довженка, людини і митця

    18. Олександр Довженко — кінорежисер

    19. Краса людини та природи у кіноповісті «Зачарована Десна» Олександра Довженка

    20. Чарівний світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка

    21. Сила народного духу в повісті О. Довженка «Україна в огні». Аналіз твору

    22. О. Довженко — «творець мистецтва так сильно національного, що аж вселюдського»

    23. «Україна в огні» О. Довженка — страшні сторінки історії. Аналіз твору

    24. Чарівний світ рідної землі (за повістю О. Довженка «Зачарована Десна»)

    25. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    26. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    27. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    28. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    29. Аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    30. Моpальна кpаса і духовна велич людини в кіноповісті Олександpа Довженка «Зачаpована Десна»

    31. Моральна краса і духовна велич людини в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна». Аналіз твору

    32. Тема війни у творчості Олександра Довженка

    33. «Зачарована Десна» як сповідь душі Олександра Довженка

    34. Психологія дитини у кіноповісті «Зачарована Десна»

    35. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    36. Зображення війни в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    37. Кіноповість О. Довженка «Україна в огні»: доля народу крізь призму авторського бачення й оцінки

    38. Доля народу у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    39. Твір О. Довженко «Зачарована Десна» — гімн красі й духовній насназі людини

    40. «Зачарована Десна» О. Довженко — гімн красі й духовній насназі людини

    41. Духовна краса українського народу в повісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    42. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    43. Тема єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна». Аналіз твору

    44. Єднання людини з природою у кіноповісті О. Довженко «Зачарована Десна»

    45. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко

    46. Образ оповідача в автобіографічній повісті «Зачарована Десна» О. Довженко. Характеристика образу

    47. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

    48. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу. Аналіз твору

    49. «Щоденник» О. Довженко — документ доби

    50. «Щоденник» О. Довженко — документ доби. Аналіз твору

    51. Світ уявлень і вражень малого Сашка (за фрагментами повісті Довженка «Зачарована Десна»)

    52. «Україна в огні» О. Довженка і неприхована правда війни

    53. Моральна краса і духовна велич людини у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    54. Сповідь душі митця у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    55. Природа у кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    56. Засудження війни у кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    57. Моє ставлення до образу Олесі з кіноповісті О. Довженка «Україна в огні». Характеристика образу

    58. Трагедійний образ України в кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    59. Художня майстерність кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    60. «Щоденник» О. Довженка — вражаючий документ трагічної доби

    61. Образ автора у «Щоденнику»

    62. Образ рідного краю в кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна»

    63. Відповідальність митця перед майбутнім (за творчістю Олеся Гончара та Олександра Довженка)

    64. Людська праця й людина (за творами Олеся Гончара «Кресафт», «Соняшники», Юрія Мушкетика «Суд», Олександра Довженка «Щоденник», «Україна вогні»)

    65. Конспект уроку за уривками з кіноповісті О. Довженка «Зачарована Десна» 6 клас

    66. Світ дитинства у «Зачарованій Десні» О. Довженка. 6 клас

    67. Філософське осмислення краси природи і людини в кінопоемі О. Довженка «Зачарована Десна»

    68. Аспектний аналіз кіноповісті О. Довженка «Україна в огні»

    69. Елементи народознавства у творі О. Довженка «Зачарована Десна»

    70. Правда про народ і його лихо

    71. Олександр Довженко. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу в Другій світовій війні

    72. «Україна в огні» — твір про трагедію українського народу

    73. Олександр Довженко. Тестові завдання. І варіант

    74. Олександр Довженко. Тестові завдання. ІІ варіант

    75. О. Довженка. «Зачарована Десна». Тестові завдання

    76. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Літературний диктант

    77. Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Дидактична гра «Блеф-клуб»

    78. Тематичне оцінювання. 7 клас. Творчість О. Довженка, М. Стельмаха.

    79. Тематичне оцінювання. Творчість О. Довженка

    80. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». І варіант

    81. Тематичне оцінювання. О. Довженко. «Україна в огні». ІІ варіант

    82. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (І варіант)

    83. Тематичне оцінювання. Олександр Довженко. «Зачарована Десна». «Україна в огні» (ІІ варіант)

    84. Літературний диктант за змістом кіноповісті «Зачарована Десна» О. Довженка

    85. Тестові завдання. О. Довженко. «Зачарована Десна»

     

    Комментарии закрыты.