Твір на тему:
    Алегоричний образ коня Шептала в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Характеристика образу
    Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    Твір на тему: Алегоричний образ коня Шептала в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Характеристика образу. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    В короткому оповіданні «Білий кінь Шептало» Володимир Дрозд зумів порушити глибокі соціальні проблеми, які хвилюють кожну особистість, схильну до самоусвідомлення і самовираження.
    Алегоричний образ білого коня стає символом індивідуума, що відрізняється від оточення, виділяється з натовпу. І читач розуміє, що насправді думки, що спадають на думку Шепталові, то роздуми людини — неординарної, особливої… Таку людину часто називають «білою вороною». І, на наш погляд, білий колір коня є своєрідним натяком на цей вислів.
    Шептало знає про свою неординарність, він пам’ятає матір, яка працювала в цирку, він пригадує розповіді про своїх предків — норовистих білих коней. Але незважаючи на це знання, білий кінь часом хоче злитися з табуном, аби уникнути гострого Степанового погляду, не впасти в око, уникнути вибору.
    Одначе це прагнення викликане не бажанням стати частиною колективного цілого. Зовсім навпаки. Шептала гнітить принизлива робота колгоспних коней, йому огидне відчуття пітних тіл табуна, який женуть на водопій навіть не до річки, а до колодязного корита (і цим автор теж підкреслює обмеженість світу, що визначає Шепталове життя).
    Володимир Дрозд ніби запитує свого персонажа, чи зможе він усе життя отак ходити позаду конюха, щоб не бігти серед спітнілих кінських тіл, останнім пити з корита скаламучену воду, щоб уникнути штовханини натовпу. І читач незабаром отримує відповідь: білий кінь показує свій норов і втікає в луки. Тут він відчуває себе вільним, як давні його предки — дикі коні. Шептало пасеться, лежить на траві, купається в річці. Змивши з себе сірий бруд, він стає білосніжним і, вражений, стоїть над водою. Власне відображення у воді стає ніби поясненням того, чому конюх дозволив собі ударити білого коня: забруднившись, Шептало став сірим (тобто пересічним, таким, як усі).
    Усвідомлення своєї неповторності дозволяє Шепталові пробачити Степана і навіть сумувати за ним. Повертаючись до колгоспної конюшні, білий кінь викачується в багні, щоб на ранок знову стати сірим, але глибоко в свідомості Шептала пульсує думка, що він особливий, і нікому його не зломити, доки в ньому живе таке самовизначення, але серед натовпу краще все ж таки залишати сірим, щоб не мозолити зайвий раз око.
    Таким чином, автор створює досить поетичний образ коня (читай: особистості), який прагне свободи, але залишається в неволі, хоче самовиразитися, але, скутий сірим буденним життям, залишається серед натовпу, дозволивши собі лише один день вільного життя.

    Твір на тему: Алегоричний образ коня Шептала в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Характеристика образу. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Володимир Дрозд, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Володимир Дрозд

    Вас можуть зацікавити:

    1. Алегоричний образ коня Шептала в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Характеристика образу

    2. Алегоричні образи в оповіданні В. Дрозда Білий кінь Шептало. Характеристика образів

    3. Мої враження від твору Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало»

    4. Білі коні під чоботом історії. Аналіз творів

    5. Поетика повісті В. Дрозда «Ирій». Аналіз твору

    6. Ирій — казкова країна мрій (за повістю В. Дрозда»Ирій»). Аналіз творів

    7. Алегоричність образу коня Шептала в однойменному оповіданні Володимира Дрозда. Характеристика образу

    8. Зберегайте власну гідність (за оповіданням В. Дрозда «Кінь Шептало»). Аналіз твору

    9. Образ коня Шептала з оповідання В. Дрозда: зміст прямий і прихований. Характеристика образу

    10. Свобода і неволя у творі В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору

    11. Характеристика Михайлика за повістю В. Дрозда «Ирій»

    12. Яскрава особистість чи сірий натовп? (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    13. «Супроти вітру довго не пробіжиш…»: загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    14. Алегоричні образи в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало». Аналіз твору

    15. Як я розумію образ білого коня Шептала? (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»). Аналіз твору

    16. Поетика повісті В. Дрозда «Ирій». Аналіз твору

    17. Неповторний світ юності (за повістю В. Дрозда «Ирій»). Аналіз твору

    18. Твір-роздум за темою «Життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти індивідуальність (за твором «Білий кінь Шептало» Володимира Дрозда)»

    19. Алегоричність образу коня Шептала в однойменному оповіданні Володимира Дрозда. Аналіз твору

    20. Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення

    21. В. Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало». Алегоричний зміст твору

    22. В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричний образ коня Шептала

    23. В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема людини в суспільстві, її знеособлення, свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності і мрії

    24. В. Дрозд. Оповідання «Білий кінь Шептало».

    25. «Ирій». Аналіз твору В. Дрозда

    26. Образ Михайло Решето — ирійський пакулець і сучасна людина. «Ирій». Аналіз твору В. Дрозда

    27. В. Дрозд. «Ирій». Вічне і швидкоплинне у житті

    28. Самостійна робота. Володимир Дрозд

    29. Літературний диктант. В. Дрозд. «Ирій». І варіант

    30. Літературний диктант. В. Дрозд. «Ирій». ІІ варіант

     

    Комментарии закрыты.