Павло Загребельний: у пошуках ідеалу (Альона Філіпова). Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Павло Загребельний: у пошуках ідеалу (Альона Філіпова). Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Цього року виповнюється 90 років із Дня народження українського письменника, журналіста, кінематографіста Павла Загребельного. Його перу належить кількадесят романів та сценаріїв, рецензій, повістей. Роману «Юлія або Запрошення до самовбивства» цьогоріч виповнюється 20 років. Уперше інтелектуально-психологічний твір було надруковано під назвою «Юлія» у журналі «Вітчизна» 1997 року. Окремим виданням роман вийшов у 2000-му.
    Створення шедевру припало на часи літературних пошуків та художніх переосмислень. Це стосується не лише епохи 90-х, але і творчих змін автора. Павло Загребельний займався історичною та військовою тематикою, писав кіносценарії до фільмів. Його роман «Юлія або Запрошення до самовбивства» поєднав у собі одвічнозагребельне: військовий сюжет та образ Жінки.
    Життєва історія Романа Шульги ґрунтується на пошуках Юлії — першого кохання героя. Ще 18-річним парубком, у часи Другої Світової, він зустрів трохи старшу дівчину, з якою пізнав ніжне почуття. Для юного танкіста Юлія замінила турботливу матір — і стала першою жінкою. Як на мене, просліджується теорія генетичної подібності, згідно якої сини шукають собі дружин, схожих на матерів. Адже і самі імена збігаються: Уля (Уляна) — Юля. Стосунки розірвала війна: у 42-му Юля гине. Відтоді утворюється замкнуте коло: німкеня Уля із Європи, Оля із Борисфену, ітілійська Юлія Никонівна, візантійська харків’янка Юля. У кожній новій жінці він бачив одне: її голос, безсоромні вуста, гладку шкіру, широкі стегна. Спершу сюжет нагадав мені бульварний роман: трагічна історія кохання, коли герої не можуть бути разом і все це впереміш із пристрастю. До того ж, автор активно використовує суржик, що трохи не асоціюється із інтелектуально-психологічним романом. Та слід взяти до уваги авторський стиль Загребельного та його літературні новопроби — він один із перших українських письменників пострадянської епохи, який започаткував еротику у романі.
    Роман Шульга із невпевненого парубка-фронтовика стає мужнім успішним чоловіком. Проте гроші та впливові зв’язки не заповнюють душевну пустку. Доля дарувала зустрічі із різними жінками, але вони усі раптово зникали із його життя. Як і перша Юлія із Ташкенту. Шульга сам розриває замкнуте коло вистрілом у голову.
    Протягом роману Павло Загребельний вустами головного героя стверджує лише одне: у жінці закладено особливий сакральний зміст. «Вона завжди поряд з Богом, в усі часи та усіх просторах». Роман Шульга побачив, відчув справжню жіночність, цілюще тепло, духовну невичерпність жіночого єства. Все життя Романа та його Юлію з’єднувало щось невидиме. Цей зв’язок він намагався відновити з іншими представницями прекрасної статі, які так були схожі на його кохання. Але перша жінка його життя — неповторна, єдина.

    Можливо, тому цей роман важко віднести до белетристики. Загребельний простою мовою говорить про вічне. Чоловік, який пройшов війну, пережив радянщину, зміг винести суворі випробування, виявився безсильним перед жінкою. Шульга до останнього сподівався на зустріч із Юлією, яка стала для нього сенсом життя. Але зрозумів, що вигадав її, зромантизував, вимагав від інших жінок повторності неповторного. Адже кожна жінка — таємниця. Загадкова безкінечність.
    «З такою жінкою ти й Бог, і людина, але тільки з такою, з цією, єдиною на світі, ось чому ти приречений ціле життя шукати її, знаходити і знову втрачати…»

    Альона Філіпова

    Павло Загребельний: у пошуках ідеалу (Альона Філіпова). Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Павло Загребельний

    Вас можуть зацікавити:

    1. Роксолана — моя улюблена героїня. Характеристика образу (за романом П. Загребельного «Роксолана»)

    2. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу. Аналіз твору (за романом П. Загребельного «Диво»)

    3. Композиційна різноманітність роману Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    4. Історична правда й художній вимисел у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    5. Історія людської душі в історичний романістиці П. Загребельного. Аналіз творів

    6. Світ героїні роману Павла Загребельного «Роксолана». Характеристика образу

    7. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю П. Загребельного). Аналіз творів

    8. Наближення далекої історії (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    9. Моя улюблена книга (роман П. А. Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    10. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу у романі Павла Загребельного «Диво»

    11. Зв’язок релігії та естетики в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    12. Історична романістика Павла Загребельного як історія людської душі

    13. Яскрава особистість митця Сивоока, будівничого Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    14. Під небом чужим, безжальним і блідим… (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Аналіз твору

    15. Найкращі риси українського народу в образі Роксолани (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Характеристика образу

    16. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю Павла Загребельного). Аналіз творів

    17. Історія на сторінках романів Павла Загребельного. Аналіз творів

    18. Історична основа роману Павла Загребельного «Роксолана». Аналіз твору

    19. Роздуми над долею Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    20. Мої роздуми над долею Роксолани Павла Загребельного (за романом «Роксолана»). Характеристика образу

    21. Символ духовного надбання українського народу в образі Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    22. Образ Софії Київської як історичної пам’ятки та художнього символу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    23. Особливості художнього конфлікту в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    24. Поетичний образ Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    25. Роксолана — донька України (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    26. Роксолана — султанша-українка (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    27. Роман «Диво» — перший історичний роман Павла Загребельного. Аналіз твору

    28. Романи Павла Загребельного: про жінок, про розлуку з рідною землею. Аналіз творів

    29. Уславлення любові до рідної землі у творчості Павла Загребельного. Аналіз творів

    30. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    31. Конфлікт влади й мистецтва у творі «Диво». Аналіз твору

    32. Характеристика образу Ярослава Мудрого у творі «Диво» Павла Загребельного. Подання проблеми влади й людини через образ Ярослава Мудрого

    33. Аналіз образу Сивоока у творі «Диво» Павла Загребельного. Характеристика образу

    34. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    35. Символ духовності нації у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    36. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    37. Храм для прийдешніх поколінь (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    38. Мої враження від роману «Диво» Павла Загребельного

    39. Ідейно-художнє значення часової двоплановості в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    40. Образ Сивоока в романі Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    41. Образ Софiï Киïвськоï — символ духовного надбання украïнського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    42. Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока .

    43. Роксолана — легендарна дочка українського народу (за романом Павло Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    44. Характеристика образу Роксолани Павла Загребельного

    45. Павло Загребельний і його Роксолана (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    46. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    47. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»)

    48. Суперечливий образ Ярослава Мудрого, героя роману Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    49. Образ князя Ярослава Мудрого (за романом Павла Загребельного «Диво»). Характеристика образу. Аналіз твору

    50. Образ Сивоока в романі П. Загребельного «Диво». Характеристика образу

    51. Історична основа та художній вимисел у романі Загребельного «Диво»

    52. Тестові завдання. П. Загребельний. «Роксолана»

    53. Діалог-вікторина. Павло Загребельний. «Роксолана». (розділ «Рогатин»)

    54. Питання та відповіді до твору «Диво» Павла Загребельного

    55. Павло Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ

    56. П. Загребельний. Загальний огляд творчості

    57. Павло Загребельний. Історичний роман «Диво»

    58. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво» Павла Загребельного. Аналіз образів

    59. Методична розробка відкритого заняття: Павло Загребельний. Загальний огляд творчості. Історичний роман «Диво»: Історична основа й художній вимисел у романі «Диво»; глибокий філософський підтекст епіграфа

    60. П. Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична політика й художній вимисел

    61. Один з давнього роду Загребельних або людина одержима працею. Диво від Загребельного (за романом «Диво»)

    62. Вечір пам’яті Павла Загребельного «Біль непоправної втрати»

    63. Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний

    64. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 1 варіант

    65. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 2 варіант

    66. Тестові завдання «Так — ні». Павло Загребельний. Життя і творчість.

    67. Концепція особистості в романі П. Загребельного «Я, Богдан»

     

    Комментарии закрыты.