Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

Аналіз образу Сивоока:
· Сивоок — вигаданий персонаж.
· Процес формування таланту Сивоока.
· Як через цей образ письменник розкрив свою віру в неминучість і вічність мистецтва, переконання, що людина — творець краси?
· Розмаїття засобів зображення Сивоока (зовнішній портрет у монологах героя, взаємини з іншими персонажами твору, ставлення до навколишнього середовища)
· Ким є Сивоок — своєрідним дзеркалом, у якому відбилися мудрість і знання, вміння і навички його попередників, чи самобутнім митцем?

Сивоок — це повністю вигаданий образ, якого Павло Загребельний увів в роман, щоб через нього показати ту тяжку долю простого народу, але в той же час з незламним духом і силою волі. Процес формування таланту Сивоока пройшов багато випроб, але ж в кінці відтворився у найвідоміший архітектурний пам’ятник за часів Київської Русі і правління Ярослава Мудрого, якому не було рівних. Сивоок постає перед нами , повністю вигаданою людиною але водночас живою, тобто реальною , відображаючи в собі типову людину тієї епохи зі своїми проблемами, надіями, пошуками і насамперед стражданнями ,які йому і кожному із нас приготувало життя. Трохи прочитавши можна відчути і зрозуміти, що в цей образ автор можливо вклав свої ідеї та роздуми щодо мистецтва, культури та буденного життя , кожної люди і народу в цілому. Тим самим знову і знову стверджуючи про незламність народного духу й нетлінність таланту.
Чому ж автор дає таке незвичне ім’я — Сивоок, яке викликає відчуття таємничості і загадковості і долі майбутнього митця і генія.
Ще у дитинстві хлопчик осиротів, коли на його очах було вбито дід Родима, запеклого язичника, вже тоді в характері хлопця почали формуватися риси сильної людини,незламної яка ніколи не буду рабом і матиме свою думку,своє слово.
Його нелегка доля — це шлях від юного і неосвіченого хлопчика до геніального майстра. Він блукав по Русі , був ченцем у болгарському монастирі, потім у ролі полоненого потрапив до Візантії де набирався досвіду і розвивав свій талант, і нарешті повернувся на рідну землю, до Києва.
Де йому було написано долею, збудувати храм уособлював в собі , як християнські звичаї, які тільки прийшли на цю землю, так і язичницькі манери фарбування і роботи з малюнками. І знову храм постає центральним образом у романі, об’єднуючи всіх героїв і показуючи величність і силу народного духу. Сивоок намагався збудувати храм не схожий на Візантійський, а свій, своєї Батьківщини. Але маючи такий талант від Бога, він не забуває, що є вихідцем з простого люду.

З дитинства усвідомив , що підкорятися чомусь і бути рабом це значить зрадити самому собі. Він говорив , що митець — це вільна людина, яка має право творити і не служить ні церкві, ні князю, а прикрашає Землю. На будівництво він запрошував простих людей з вулиці, який в процесі будівництва навчав роботи з фарбами, і за допомогою який в кінці нарешті закінчив будівництво храму.
І як завжди великого митця спіткала невдача, яка за собою потягла важкий ланцюг проблем, і на вершині свого досягнення, його вбивають. А той, який допомагав йому в будівництві, зрадив його і наказав назавжди знищити згадку про Сивоока, а замість цього написати що він,Ярослав Мудрий, збудував храм Софії Київської.
На мою думку в образі Сивоока , як в дзеркалі відбилося все те краще , що за багато віків здобував руський народ, простий народ. Той талант, ті вміння — передалися через століття і відбилися в обдарованій людині, якій було призначено показати всю велич сильного і вільного народу.

Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

Повернутися на сторінку Українська література

Повернутись на сторінку Павло Загребельний

Вас можуть зацікавити:

1. Роксолана — моя улюблена героїня. Характеристика образу (за романом П. Загребельного «Роксолана»)

2. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу. Аналіз твору (за романом П. Загребельного «Диво»)

3. Композиційна різноманітність роману Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

4. Історична правда й художній вимисел у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

5. Історія людської душі в історичний романістиці П. Загребельного. Аналіз творів

6. Світ героїні роману Павла Загребельного «Роксолана». Характеристика образу

7. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю П. Загребельного). Аналіз творів

8. Наближення далекої історії (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

9. Моя улюблена книга (роман П. А. Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

10. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу у романі Павла Загребельного «Диво»

11. Зв’язок релігії та естетики в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

12. Історична романістика Павла Загребельного як історія людської душі

13. Яскрава особистість митця Сивоока, будівничого Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

14. Під небом чужим, безжальним і блідим… (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Аналіз твору

15. Найкращі риси українського народу в образі Роксолани (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Характеристика образу

16. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю Павла Загребельного). Аналіз творів

17. Історія на сторінках романів Павла Загребельного. Аналіз творів

18. Історична основа роману Павла Загребельного «Роксолана». Аналіз твору

19. Роздуми над долею Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

20. Мої роздуми над долею Роксолани Павла Загребельного (за романом «Роксолана»). Характеристика образу

21. Символ духовного надбання українського народу в образі Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

22. Образ Софії Київської як історичної пам’ятки та художнього символу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

23. Особливості художнього конфлікту в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

24. Поетичний образ Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

25. Роксолана — донька України (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

26. Роксолана — султанша-українка (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

27. Роман «Диво» — перший історичний роман Павла Загребельного. Аналіз твору

28. Романи Павла Загребельного: про жінок, про розлуку з рідною землею. Аналіз творів

29. Уславлення любові до рідної землі у творчості Павла Загребельного. Аналіз творів

30. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

31. Конфлікт влади й мистецтва у творі «Диво». Аналіз твору

32. Характеристика образу Ярослава Мудрого у творі «Диво» Павла Загребельного. Подання проблеми влади й людини через образ Ярослава Мудрого

33. Аналіз образу Сивоока у творі «Диво» Павла Загребельного. Характеристика образу

34. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

35. Символ духовності нації у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

36. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

37. Храм для прийдешніх поколінь (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

38. Мої враження від роману «Диво» Павла Загребельного

39. Ідейно-художнє значення часової двоплановості в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

40. Образ Сивоока в романі Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

41. Образ Софiï Киïвськоï — символ духовного надбання украïнського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

42. Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока .

43. Роксолана — легендарна дочка українського народу (за романом Павло Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

44. Характеристика образу Роксолани Павла Загребельного

45. Павло Загребельний і його Роксолана (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

46. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

47. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»)

48. Суперечливий образ Ярослава Мудрого, героя роману Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

49. Образ князя Ярослава Мудрого (за романом Павла Загребельного «Диво»). Характеристика образу. Аналіз твору

50. Образ Сивоока в романі П. Загребельного «Диво». Характеристика образу

51. Історична основа та художній вимисел у романі Загребельного «Диво»

52. Тестові завдання. П. Загребельний. «Роксолана»

53. Діалог-вікторина. Павло Загребельний. «Роксолана». (розділ «Рогатин»)

54. Питання та відповіді до твору «Диво» Павла Загребельного

55. Павло Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ

56. П. Загребельний. Загальний огляд творчості

57. Павло Загребельний. Історичний роман «Диво»

58. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво» Павла Загребельного. Аналіз образів

59. Методична розробка відкритого заняття: Павло Загребельний. Загальний огляд творчості. Історичний роман «Диво»: Історична основа й художній вимисел у романі «Диво»; глибокий філософський підтекст епіграфа

60. П. Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична політика й художній вимисел

61. Один з давнього роду Загребельних або людина одержима працею. Диво від Загребельного (за романом «Диво»)

62. Вечір пам’яті Павла Загребельного «Біль непоправної втрати»

63. Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний

64. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 1 варіант

65. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 2 варіант

66. Тестові завдання «Так — ні». Павло Загребельний. Життя і творчість.

67. Концепція особистості в романі П. Загребельного «Я, Богдан»

 

Комментарии закрыты.