Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    1. Хто часто відпочивав у кафе «Ореанда» 1965 року на провесні? (Отава і його товариші — лікар та інженер. Вони познайомилися із художницею Таєю)

    2. Що відповіла Тая Борису про свій вік? (Більше двадцяти, але менше тридцяти)

    3. У якому році народився Сивоок? (992 року)

    4. Чий це опис: «Велетенський чоловік із побитим крутою сивизною диким заростом на голові й на обличчі, прикритий спереду шкурою тура, зачепленою грубим ременем за схожу на стовбур старого дуба шию, чаклував над полум’ям»? (Діда Родима)

    5. Поєднайте ім’я бога за його ознаками.

    А Світовид;1. …той гнівливий, іскряно-жовтий — то бог блискавиць…;
    Б Перун;2. …найліпший же для Сивоока видавався …, господар всього плодючого й родючого, щедрий, всемогутній мідяноголий бог, заквітчаний таким веселим зелом, яке нікому й не снилося…;
    В Велес;3. …отой чотирилиций, скупчений у мудрості своїх чотирьох ликів, повернутих на всі чотири сторони світу, — …;
    Г Сварог;4. …той надутий, мов купка, широконіздрий, з жадібними очима — то …, верховний бог неба і світу;
    Ґ Ярило;5. …зелений, мов причаєність лісових гущавин, — пастуший покровитель ….

    Ключ: а — 3; б — 1; в — 5; г — 4; ґ — 2.

    6. Ніколи дід їх не гострив, ніколи не чистив; вони не тьмяніли, не іржавіли. Про що йде мова? (Про мечі)

    7. Яке вперше почув слово Сивоок, коли жорстоко вбивали діда Родима? Опис цього предмета: «… А цей узяв два грубі шматки срібла, зробив з них перехрестя і завісив його на грудях посеред чорноти свого дивного й незручного одягу». (Хрест)

    8. До кого потрапив Сивоок після довгого блукання по лісу? (До медовара Ситника)

    9. Чий це опис: «Бігло просто до Ситника, вицілювало в його розкриті обійми тонке, довгоноге, в білій лляній сорочечці, з довгим у нестерпному сяйві волоссям, з очима великими і такими блакитними, що не підібрав би під них барву сам дід Родим»? Цю особу покохав Сивоок? (Величка)

    10. «Був ще пошарпаніший за Сивоока, залишки корзна, що висіли на його худеньких плечах, намокли під дощем, і тепер стало видно, яка то збиранина різномасних латок: шмат полотна, обривок начисто облізлої вивіричої шкурки, ще якась брудна стьожка, а там то й зовсім лубок, вплетений на спині». Чий це портрет? (Лучука — товариша головного героя, якого згодом уб’ють)

    11. Як звати батька Бориса Отави і ким він був? (Гордій Отава був професором, намагався врятувати Софійський собор)

    12. Які події відбуваються у місті Радогость? (Лучука випадково убив Какора, Сивоок закохався у Ягоду, жриця Звенислава учила хлопця малювати)

    13. Назвіть склад сім’ї Отави-батька. (Гордій Отава, його син Борис та баба Галя)

    14. Яке нове ім’я обрав Сивоок, прийнявши християнство? (Божидар)

    15. Хто викупив Сивоока в імператора Константинополя? (Славетний майстер Агапіт, щогбудував церкви й монастирі)

    16. Назвіть німецьких персонажів, що діють у романі? (Штурмбанфюрер Шнурре та його ад’ютант — єфрейтор Оссендорфер, який згодом стає професором університету)

    17. Як відбувала боротьба за престол після смерті князя Володимира? (Братовбивство)

    18. Хто така Забава? Яке ще ім’я мала дівчина? (Забава — таємна кохана молодого князя Ярослава, він же назвав її Шуйцею, бо вона не мала правої руки)

    19. Як звали дружину князя? (Інгігерда — скандинавська красуня)

    20. Як Агапіт називає своїх робітників? (Антропосами). Хто такий Міщило? (Улюблений учень Агапіта)

    21. Чий це опис: «…дівчина не простягла йому назустріч рук, вона пройшла повз Сивоока, мовби він був одним із тисяч каменів, вона йшла, мов сліпа, ступала обережной повільно, потім, знов, як сліпа, простягла руки до моря, глибоко зітхнула й тихо промовила:
    — …Мала на собі зовсім мало з одягу: грубо плетений з морської вибіленої трави мішок, який тримався в неї на одному плечі, голорука, голонога, тонка, з довгою шиєю, з сухою тонкою спиною, яка вгадувалася навіть під широким трав’яним міхом, чорне волосся буйно спускалося на плечі, брудне, мабуть, ніколи не вмиване обличчя, важко й сказати — гарне чи погане, брудні руки, ще брудніші, в струпах і ранах, ноги, на яких дівчина не мала навіть дерев’яних сандалій, що захищали б її від ударів об камені. (Ісса)

    22. Хто врятував князя від дикого вепра у 1026 році? (Ситник, ставши потім боярином)

    23. Що трапилося із Забавою? (Забава стала ігуменею, заснувавши монастир. Має дочку, але заперечує)

    24. Про кого перша репліка, і кому належать слова із другої?
    — Вважаєш себе мудрим, а ти тільки жорстокий, та й годі.
    — А що таке мудрість? Це правда. Правда ж милостивою не буває. Вона тверда й жорстока. Багато прочитав я книг, всі віки і всі народи там описані, скрізь було багато жорстокості, але тільки вона доводила народи до розквіту. Завжди, щоб держава могла розквітати й піднятися вище за всіх, народ повинен згодитися на деякі пожертви й нестатки. Сам він на це ніколи не піде, його треба примусити. (Ярослав Мудрий)

    25. З чого починається кожний розділ роману? (З епіграфа)

    26. Хто такий Гюргій, чим він допомагатиме Сивооку? (Іверієць — грузин, допомагає будувати собор у Києві)

    27. Як Міщило помстився Сивооку? (Його «друзі» (Бурмака) довели до смерті Іссу)

    28. Як склалися стосунки Бориса Отави і Таї? (Вона його кинула, пояснивши усе у записці)

    29. Що найбільше вразило дівчину у соборі, збудованому Сивооком? (Оранта)

    30. Назвіть останнє кохання Сивоока (Ярослава) та найвиразнішу рису в образі цієї дівчини (Очі)

    31. Що наказав зробити Ярослав Пантелію-писарю? (Переписати пергамент, що «нема Сивоока, і не буде ніколи»)

    32. Чий це опис: «… Гидкий у всьому. Вірний, як пес, але позбавлений розуму, навіть собачого»? (Боярин Ситник)

    33. У чому полягає суперечливість образу Ярослава Мудрого?

    34. Назвіть поняття, які пов’язані з жанром історичного роману? (Історична правда та художній вимисел)

    Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний. Шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Павло Загребельний

    Вас можуть зацікавити:

    1. Роксолана — моя улюблена героїня. Характеристика образу (за романом П. Загребельного «Роксолана»)

    2. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу. Аналіз твору (за романом П. Загребельного «Диво»)

    3. Композиційна різноманітність роману Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    4. Історична правда й художній вимисел у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    5. Історія людської душі в історичний романістиці П. Загребельного. Аналіз творів

    6. Світ героїні роману Павла Загребельного «Роксолана». Характеристика образу

    7. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю П. Загребельного). Аналіз творів

    8. Наближення далекої історії (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    9. Моя улюблена книга (роман П. А. Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    10. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу у романі Павла Загребельного «Диво»

    11. Зв’язок релігії та естетики в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    12. Історична романістика Павла Загребельного як історія людської душі

    13. Яскрава особистість митця Сивоока, будівничого Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    14. Під небом чужим, безжальним і блідим… (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Аналіз твору

    15. Найкращі риси українського народу в образі Роксолани (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Характеристика образу

    16. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю Павла Загребельного). Аналіз творів

    17. Історія на сторінках романів Павла Загребельного. Аналіз творів

    18. Історична основа роману Павла Загребельного «Роксолана». Аналіз твору

    19. Роздуми над долею Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    20. Мої роздуми над долею Роксолани Павла Загребельного (за романом «Роксолана»). Характеристика образу

    21. Символ духовного надбання українського народу в образі Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    22. Образ Софії Київської як історичної пам’ятки та художнього символу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    23. Особливості художнього конфлікту в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    24. Поетичний образ Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    25. Роксолана — донька України (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    26. Роксолана — султанша-українка (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    27. Роман «Диво» — перший історичний роман Павла Загребельного. Аналіз твору

    28. Романи Павла Загребельного: про жінок, про розлуку з рідною землею. Аналіз творів

    29. Уславлення любові до рідної землі у творчості Павла Загребельного. Аналіз творів

    30. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    31. Конфлікт влади й мистецтва у творі «Диво». Аналіз твору

    32. Характеристика образу Ярослава Мудрого у творі «Диво» Павла Загребельного. Подання проблеми влади й людини через образ Ярослава Мудрого

    33. Аналіз образу Сивоока у творі «Диво» Павла Загребельного. Характеристика образу

    34. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    35. Символ духовності нації у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    36. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    37. Храм для прийдешніх поколінь (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    38. Мої враження від роману «Диво» Павла Загребельного

    39. Ідейно-художнє значення часової двоплановості в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    40. Образ Сивоока в романі Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    41. Образ Софiï Киïвськоï — символ духовного надбання украïнського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    42. Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока .

    43. Роксолана — легендарна дочка українського народу (за романом Павло Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    44. Характеристика образу Роксолани Павла Загребельного

    45. Павло Загребельний і його Роксолана (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    46. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    47. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»)

    48. Суперечливий образ Ярослава Мудрого, героя роману Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    49. Образ князя Ярослава Мудрого (за романом Павла Загребельного «Диво»). Характеристика образу. Аналіз твору

    50. Образ Сивоока в романі П. Загребельного «Диво». Характеристика образу

    51. Історична основа та художній вимисел у романі Загребельного «Диво»

    52. Тестові завдання. П. Загребельний. «Роксолана»

    53. Діалог-вікторина. Павло Загребельний. «Роксолана». (розділ «Рогатин»)

    54. Питання та відповіді до твору «Диво» Павла Загребельного

    55. Павло Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ

    56. П. Загребельний. Загальний огляд творчості

    57. Павло Загребельний. Історичний роман «Диво»

    58. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво» Павла Загребельного. Аналіз образів

    59. Методична розробка відкритого заняття: Павло Загребельний. Загальний огляд творчості. Історичний роман «Диво»: Історична основа й художній вимисел у романі «Диво»; глибокий філософський підтекст епіграфа

    60. П. Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична політика й художній вимисел

    61. Один з давнього роду Загребельних або людина одержима працею. Диво від Загребельного (за романом «Диво»)

    62. Вечір пам’яті Павла Загребельного «Біль непоправної втрати»

    63. Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний

    64. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 1 варіант

    65. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 2 варіант

    66. Тестові завдання «Так — ні». Павло Загребельний. Життя і творчість.

    67. Концепція особистості в романі П. Загребельного «Я, Богдан»

    Комментарии закрыты.