«Класик української літератури — наш сучасник». Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    «Класик української літератури — наш сучасник». Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Твори Павла Загребельного — це думи й роздуми про народ від давнини до сучасності, про людей, які прагнуть від життя дива, шукають його і знаходять, втрачають або нівечать, творять його в муках і любові. Письменник веде діалог з історією, розмову з людиною, відчуває її голос, до якого можна доторкнутися.
    Бібліотечний працівник зосередить увагу присутніх на особистості Метра української літератури, лауреата Національної премії ім. Т Шевченка, людини з голубиною душею, його неповторною сутністю.
    В рамках літературної години можна розкрити творчість Загребельного за оцінкою письменників та літературних критиків — Романа Іваничука, Віталія Дончика, Михайла Слабошпицького, Володимира Панченка та ін.
    У статті « З погляду вічності» Роман Іваничук акцентує увагу на неповторній вартості роману «Я, Богдан». Тема визвольної війни українського народу під проводом гетьмана, який постав на авансцені ХУІІ століття. П. Загребельний від першого свого історичного роману «Диво» через «Первоміст», «Євпраксію» та «Роксолану» — йшов упевнено до Хмельницького. Автор роману ставить проблеми всіх часів, поки існуватимуть визвольні війни: вождь і влада, вождь і народ, вождь і справедливість, сила і безсмертя вождя.
    Віталій Дончик у статті « Завжди несподіваний, завжди цікавий» високо цінить українського митця, майстра слова, перу якого належить ціла бібліотека новаторських романів. Понад п’ятдесят років творчого неспокою, десятки романів, сотні книжок. Громадський і культурний діяч, який у свої 84 роки жив не лише літературою, а й болями нашої молодої держави.
    Проходячи «школу Загребельного», критики, які працювали в «Літературній Україні» формувалися з усвідомленням: ставитися до літератури слід як до «живого організму».
    Павло Загребельний був першим, хто сміливо вдався до стилю оригінального, новаторського для української прози. Про це свідчать його перші оповідання, повісті і об’ємні панорамні полотна — романи.
    (Зосередити увагу на творах: «День для прийдешнього», «Левине серце», «Юля або Запрошення досамовбивства», «Розгін» та ін.).
    Михайло Слабошпицький у статтї «Інший Загребельний» зосереджує увагу на ролі письменника -класика — нашого сучасника.
    Якщо шістдесяті-вісімдесяті роки — той період, коли Загребельний був законодавцем моди і погоди в історичному романі, де його «Диво», «Євпраксія», «Роксолана» та «Я, Богдан» побили всі рекорди популярності української книжки, то ось уже понад два десятиліття автор виписує сучасні сюжети (від епатажної «Голої душі» чи напівдедективної «Зони особливої охорони» аж до недавнього «Брухту» та «Стовпотворіння».
    У «Брухті» продають не тільки металобрухт, заводи, людські душі. Там продають Україну. Мародери всіх калібрів і мастей цуплять все, що вчора називалося державним чи загальнонародним добром і заганяють оптом і вроздріб, громадячи суми на закордонних рахунках.
    У романі кожне слово кипить політичною і соціальною реальністю та живими емоціями розпачу, зневіри, обурення. Ось характерний приклад: «Київські депутати разом з доблесними податківцями, визначаючи прожитковий мінімум для громадян незалежної України, оприлюднили так званий мінімум. Що повинна мати українська жінка щоб залишитися жінкою? Будь ласка: щедрість законодавців безмежна. Жінці дозволяється мати пальто зимове — одне, демісезонне — одне, плащ — один, а носити ці речі треба відповідно вісім, сім і п’ять років. Окрім того, два плаття, одна спідниця і халат на п’ять років, светр на три роки, два бюстгалтера і п’ять трусів на два роки. Є ще і купальник на чотири роки». Оце і є ота нікчемна проза життя, яка відчутно впливає на стан духу людини і її ставлення до держави.
    «Стовпотворіння» — це політична карикатура на те, що якихось п’ять-сім-десять років тому відбувалося з українцями та Україною.
    «Розбудова держави» здійснюється за допомогою масових засобів дезінформації, які кожного переконають, що чорне — це біле, а біле — це чорне. Люди в «Стовпотворінні» впізнавані навіть на рівні пересічного читача. Під час читання цієї книжки не раз ловиш себе на відчутті, що ми всі дивимося в дзеркало. І не дуже криве.
    Сучасність цілковито поглинула автора. І «Брухт» і «Стовпотворіння» сповнені сумного орвеллівського сміху.
    У публікації Володимира Панченка «Стиль — це людина, а людина — загадка…» мова йде про гротескну лінію у творчості Павла Загребельного. Особливо виразно вона простежується у творах «Південний комфорт», «Левине серце», «Вигнання з раю», «Гола душа», «Первоміст» та «Розгін».
    Письменник завжди дбав про читаність своєї прози. Тому в його романах активно використовується пригодницько-детективний елемент.Це стосується історичних романів «Диво», «Первоміст», «Євпраксія», «Роксолана» та ін.

    Прозаїк часто занурюється в таємничу сферу підсвідомого. Згадаймо Богдана Хмельницького (роман «Я, Богдан»). Потрапивши в Стамбулі на невольничий ринок Богдан переживає напад гострої нестримної туги: «пойняла мене якась несамовитість і мало не занесла до погибелі».
    Ірраціональний чинник дуже суттєвий в тих людських історіях, що їх оповідає Павло Загребельний. Бо ж людина — це загадка, якій немає кінця.
    Книги Павла Загребельного — це думи про народ від давнини до сучасності, про людей, які прагнуть від життя дива, шукають його і знаходять, і — найголовніше — творять його в муках і любові.
    На стилі кожного твору прозаїка відбивається відображувана доба, її культура слова, соціально-психологічний типаж героїв, котрі надають тому чи іншому твору особливого звучання.

    «Класик української літератури — наш сучасник». Біографія, шкільні твори, статті, розробки уроків, контрольні роботи, українська література. Павло Загребельний, шкільна програма

    Повернутися на сторінку Українська література

    Повернутись на сторінку Павло Загребельний

    Вас можуть зацікавити:

    1. Роксолана — моя улюблена героїня. Характеристика образу (за романом П. Загребельного «Роксолана»)

    2. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу. Аналіз твору (за романом П. Загребельного «Диво»)

    3. Композиційна різноманітність роману Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    4. Історична правда й художній вимисел у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    5. Історія людської душі в історичний романістиці П. Загребельного. Аналіз творів

    6. Світ героїні роману Павла Загребельного «Роксолана». Характеристика образу

    7. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю П. Загребельного). Аналіз творів

    8. Наближення далекої історії (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    9. Моя улюблена книга (роман П. А. Загребельного «Роксолана»). Аналіз твору

    10. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу у романі Павла Загребельного «Диво»

    11. Зв’язок релігії та естетики в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    12. Історична романістика Павла Загребельного як історія людської душі

    13. Яскрава особистість митця Сивоока, будівничого Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    14. Під небом чужим, безжальним і блідим… (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Аналіз твору

    15. Найкращі риси українського народу в образі Роксолани (за романом «Роксолана» Павла Загребельного). Характеристика образу

    16. «І нема кращої землі, ніж наша земля…» (за творчістю Павла Загребельного). Аналіз творів

    17. Історія на сторінках романів Павла Загребельного. Аналіз творів

    18. Історична основа роману Павла Загребельного «Роксолана». Аналіз твору

    19. Роздуми над долею Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    20. Мої роздуми над долею Роксолани Павла Загребельного (за романом «Роксолана»). Характеристика образу

    21. Символ духовного надбання українського народу в образі Софії Київської (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    22. Образ Софії Київської як історичної пам’ятки та художнього символу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    23. Особливості художнього конфлікту в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    24. Поетичний образ Роксолани (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    25. Роксолана — донька України (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    26. Роксолана — султанша-українка (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    27. Роман «Диво» — перший історичний роман Павла Загребельного. Аналіз твору

    28. Романи Павла Загребельного: про жінок, про розлуку з рідною землею. Аналіз творів

    29. Уславлення любові до рідної землі у творчості Павла Загребельного. Аналіз творів

    30. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    31. Конфлікт влади й мистецтва у творі «Диво». Аналіз твору

    32. Характеристика образу Ярослава Мудрого у творі «Диво» Павла Загребельного. Подання проблеми влади й людини через образ Ярослава Мудрого

    33. Аналіз образу Сивоока у творі «Диво» Павла Загребельного. Характеристика образу

    34. Аналіз твору «Диво» Павла Загребельного

    35. Символ духовності нації у романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    36. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    37. Храм для прийдешніх поколінь (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    38. Мої враження від роману «Диво» Павла Загребельного

    39. Ідейно-художнє значення часової двоплановості в романі Павла Загребельного «Диво». Аналіз твору

    40. Образ Сивоока в романі Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    41. Образ Софiï Киïвськоï — символ духовного надбання украïнського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    42. Павло Загребельний. Роман «Диво». Образ Сивоока .

    43. Роксолана — легендарна дочка українського народу (за романом Павло Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    44. Характеристика образу Роксолани Павла Загребельного

    45. Павло Загребельний і його Роксолана (за романом Павла Загребельного «Роксолана»). Характеристика образу

    46. Звітуючи перед вічністю (за романом Павла Загребельного «Диво»). Аналіз твору

    47. Образ Софії Київської — символ духовного надбання українського народу (за романом Павла Загребельного «Диво»)

    48. Суперечливий образ Ярослава Мудрого, героя роману Павла Загребельного «Диво». Характеристика образу

    49. Образ князя Ярослава Мудрого (за романом Павла Загребельного «Диво»). Характеристика образу. Аналіз твору

    50. Образ Сивоока в романі П. Загребельного «Диво». Характеристика образу

    51. Історична основа та художній вимисел у романі Загребельного «Диво»

    52. Тестові завдання. П. Загребельний. «Роксолана»

    53. Діалог-вікторина. Павло Загребельний. «Роксолана». (розділ «Рогатин»)

    54. Питання та відповіді до твору «Диво» Павла Загребельного

    55. Павло Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична пам’ятка та художній символ

    56. П. Загребельний. Загальний огляд творчості

    57. Павло Загребельний. Історичний роман «Диво»

    58. Історична основа й художній вимисел у романі «Диво» Павла Загребельного. Аналіз образів

    59. Методична розробка відкритого заняття: Павло Загребельний. Загальний огляд творчості. Історичний роман «Диво»: Історична основа й художній вимисел у романі «Диво»; глибокий філософський підтекст епіграфа

    60. П. Загребельний. Роман «Диво». Історична основа й художній вимисел у творі. Софія Київська як історична політика й художній вимисел

    61. Один з давнього роду Загребельних або людина одержима працею. Диво від Загребельного (за романом «Диво»)

    62. Вечір пам’яті Павла Загребельного «Біль непоправної втрати»

    63. Літературний диктант для 11 класу. «Диво» П. Загребельний

    64. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 1 варіант

    65. Павло Загребельний. Творчість. Роман «Диво». Літературний диктант. 2 варіант

    66. Тестові завдання «Так — ні». Павло Загребельний. Життя і творчість.

    67. Концепція особистості в романі П. Загребельного «Я, Богдан»

     

    Комментарии закрыты.