• Гороскоп 2016

УРОК 29. Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Герої казки «Буратіно». Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

УРОК 29. Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Герої казки «Буратіно». Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва; ознайомлювати учнів із методами передавання руху в об’ємній формі; навчати відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення; закріплювати знання про пропорції людського тіла; закріплювати навички роботи з пластиліном (глиною);
розвивальна: формувати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості об’ємної форми; закріплювати початкові навички основних видів ліплення; розвивати дрібну моторику руки;
виховна: виховувати в учнів естетичне сприйняття творів мистецтва; стимулювати розвиток допитливості; виховувати екологічну культуру.

Оснащення:
візуальний ряд: навчальні плакати, зображення скульптурних творів і навчальні роботи з методичного фонду; об’ємні зображення; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи;
обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: дошка для ліплення, пластилін (глина), стеки, простий олівець, клей ПВА, пензль для клею, серветки, клейонка.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: репродуктивний; інформаційно-рецептивний (роз’яснювально-ілюстративний); частково-пошуковий; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Основні поняття

Ілюстрація — різновид мистецтва, призначеня якого — образне пояснення та розкриття змісту літературного твору.

Фігура — в образотворчому мистецтві постать, а також зовнішні абриси людського тіла, людське або тваринне зображення у скульптурі чи живописі.

ХІД УРОКУ 29. Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Герої казки «Буратіно». Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя
— Колись наші пращури звернули увагу на те, що грудку глини можна м’яти і при цьому вона набуває різної форми. Так було покладено початок мистецтву ліплення.
Римляни ввели в обіг слово «скульптура», що означає «вирізувати», «висікати». Давні слов’яни назвали це мистецтво ваянням. Давні греки розробили канони (норми) довершених пропорцій тіла людини. Краса створених ними творів досі залишається неперевершеною.
Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається, змінюються з часом. Ці зміни виразно видно в людській фігурі. Ви вже знаєте, що пропорції маленької дитини дуже відрізняються від пропорцій дорослої людини. У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частини всього його тіла, а в дитини 4—5 років — 1/4 або 1/5 частини її тіла.
Пригадайте основні співвідношення частин тіла людини. (Кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, сягають трохи нижче від середини стегна. Стегно трохи довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече)
(Учитель проводить цю роботу, використовуючи схему пропорційної будови людського тіла.)
Найважливішим досягненням класичної античної скульптури було розв’язання проблеми передавання руху. Зазвичай зображено момент кульмінації. Коли один рух немовби закінчений і починається інший — як у статуї «Дискобол» (Мирон, V ст. до н. е.), який відвів праву руку з диском назад і вгору до крайнього положення і подібно гвинту пружинно закрутив своє тіло. Незабаром він стрімко розвернеться у зворотному напрямі та викине руку з диском уперед.

Організація сприйняття творів мистецтва
Учитель. Мирон більшу частину свого життя працював в Афінах, розквіт його творчості припадає на другу чверть V століття до н. е.
Серед його творів найбільшою популярністю користувалася статуя «Дискобол», виконана між 460-м та 450 роками до н. е. Вона прославляє переможця атлетичних змагань. Стиснувши диск у правій руці, оголений юнак нахилився вперед. Рука з диском відведена назад. Здається, за мить атлет розпрямиться, і кинутий з величезною силою диск полетить на далеку відстань. Усе тіло хлопця пронизане рухом, що його захопив.
Упилися в землю пальці правої ноги, яка служить опорою тілу, різко позначилися напружені м’язи, і, немов тугий лук, зігнуті руки. Новаторство Мирона полягало в тому, що він одним з перших майстрів грецького мистецтва зумів передати в скульптурі відчуття руху. У позі «Дискобола» немовби зливаються кілька послідовних рухів: розмах, миттєва зупинка перед кидком і натяк на сам кидок. Ця поза не є точним повторенням якогось одного моменту в русі атлета. Правдиве враження руху в мистецтві Мирона складається завдяки єдності простих жестів, що передають різні моменти реального руху людини.

427Мирон «Дискобол» (V ст. до н. е.)

Фігура «Дискобола» передає велике внутрішнє напруження, яке стримано зовнішніми формами скульптури, пружними замкнутими лініями, що окреслюють її силует. В образі атлета Мирон розкриває здатність людини до активної дії.

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання
Учитель. Виліпіть з глини або пластиліну фігурку улюбленого героя з казки «Буратіно».
Спочатку потрібно розім’яти пластилін та розподілити його за частинами тіла. Потім за допомогою вже знайомих вам способів ліплення (скачування, розкочування, примазування тощо) моделювати фігуру людини.
Скачайте кульку для голови, потім — удвічі більшу кульку для тулуба. Ковбаску, що удвічі довша за тулуб, складіть навпіл. Це — ноги. Руки зробіть із трохи коротших ковбасок.
З’єднайте всі деталі примазуванням. Пам’ятайте, що форму окремих частин та всієї фігури за необхідності потрібно виправляти під час всієї роботи.
Коли пропорційна будова фігури вас цілком задовольнить, переходьте до передавання руху.
Пам’ятайте: кінцівки згинаються тільки в суглобах, а центр рівноваги має знаходитися посередині між ступнями ніг.
Стекою та олівцем виконайте дрібні деталі.

Індивідуальна робота за творчим завданням
Учитель пропонує учням розглянути етапи виконання фігурок із глини (пластиліну), крок за кроком показує послідовність виконання роботи.
Учні виконують фігурки самостійно, додаючи за бажанням предмети побуту.
Учні можуть скопіювати запропоновані зразки або вигадати власну сценку з життя улюблених героїв казки «Буратіно».
Готові фігурки можна розфарбувати, а потім покрити клеєм ПВА. Це надасть їм блиску та довговічності.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Із фігурок створюють загальну композицію «Герої казки „Буратіно»». Виконані учнями статуетки можуть стати подарунками для друзів та близьких.

УРОК 29. Розширення поняття про пропорції тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду об’єкта під час ліплення. Герої казки «Буратіно». Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Повернутися на сторінку Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Комментарии закрыты.