• Гороскоп 2016

УРОК 27. Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування. Весна прийшла. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

УРОК 27. Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування. Весна прийшла. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Мета:
навчальна: надавати учням початкові відомості про повітряну перспективу; формувати вміння визначати пропорції;
розвивальна: формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності, навички й уміння передавати просторове розташування групи предметів; продовжувати формувати у дітей уміння аналізувати; навчати міркувати;
виховна: виховувати увагу; стимулювати розвиток допитливості.

Оснащення:
візуальний ряд: репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи;
музичний ряд: аудіозапис (П. Чайковський цикл «Пори року. Березень»);
обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий і кольорові олівці; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: практична робота на базі засвоєного матеріалу.

Основні поняття

Повітряна перспектива — на значних відстанях зміни в кольорі та чіткості контуру об’єктів.

ХІД УРОКУ 27. Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування. Весна прийшла. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда
Учитель. Ми з вами вже знайомі із законами перспективи.

Давайте згадаємо їх:
чим ближче предмет, тим більшим він нам здається, чим далі — тим меншим ми його бачимо;
горизонтальні паралельні лінії, віддаляючись від нас під певним кутом, поступово зближуються і зустрічаються на лінії горизонту;
предмети, які знаходяться вище за лінію горизонту, ми бачимо знизу, а ті, що нижче,— бачимо зверху.
Ці закони розповідають нам, що відбувається з лініями, коли вони віддаляються від нас. Вони називаються законами лінійної перспективи.

423І. І. Левітан «Яблуні, що квітнуть» (1896)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя
— А що ж відбувається з кольором предметів, коли ми дивимося на них із великої відстані?
Першим відповів на це запитання видатний італійський художник Леонардо да Вінчі. Леонардо виріс у гірській Тосканській провінції. Піднімаючись по похилих схилах, він спостерігав, як квітучі долини з виноградниками зникають на світлому обрії. І там, удалині, вже неможливо було відрізнити, де закінчувалася земля і починалося небо. Це вразило маленького Леонардо. Коли він виріс і став художником, то часто зображував на своїх картинах цю блакитну далечінь. Але Леонардо да Вінчі був не тільки художником, а й ученим. Він довів, що товща повітря, крізь яку ми дивимося вдалечінь, пом’якшує риси і кольори предметів і додає їм блакитнувато-сірого або синього відтінку. Це явище художники назвали повітряною перспективою.
Минуло шість століть, а закони перспективи зовсім не змінилися. Усі відомі світові майстри і початківці використовують закони перспективи, коли пишуть картини (або малюють).
Закони повітряної перспективи потрібні не тільки відомим художникам для створення великих картин. Ці дивовижні закони допомагають наповнити повітрям і простором найпростіший малюнок.

424Зразок виконання композиції квітучого садка

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Організація сприйняття творів мистецтва
Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин, що зображують весну. Учитель обирає ілюстративний матеріал за власним бажанням.
Учитель пропонує учням визначити, якими засобами на запропонованих ілюстраціях художники передають відчуття весни.

425Б. В. Щербаков «Квітучі яблоні» (1980-ті)

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання
Учитель. У кожної породи дерев свій силует, своя будова, свій характер. Високі вишні схиляють донизу тонкі гілочки. Абрикоси широко розкидають перекручені гілки. Черешні та груші високо підіймають свої віти, немов тягнуться «руками» до сонечка. Гілля різних дерев розташоване по-різному, як і листя на ньому.
Намалюйте квітучий садок. Чим ближче до нас знаходиться дерево, тим теплішим і яскравішим буде його колір, чим далі — тим холоднішими виглядатимуть фарби.
Спочатку ми малюватимемо квітуче дерево. І спробуємо скористатися тими можливостями, які дарують нам закони повітряної перспективи.
Перший крок, який ми повинні зробити, — обрати вдалу композицію. Малюнок потрібно розмістити так, щоб усе, що ви задумали, помістилося на аркуші, і щоб простір, зайнятий малюнком, і порожні місця на папері врівноважували одне одне.
Потім потрібно намітити висоту дерева і ширину розкинутих гілок, загальну форму крони. Зобразьте на малюнку спочатку загальне, а потім деталі.
Якщо ви почнете малювати з квітів і листя, то вчините, як будівельник, який починає будувати дім із кватирки, хоча стін ще немає.
Після ескіза дерева в цілому намалюйте великі гілки, потім більш дрібні, а потім поверніться до загальної форми дерева. Подивіться, чи вийшла вона у вас. Зверніть увагу на те, що стовбур біля землі значно товщий, ніж біля верхівки. Гілки товщі там, де вони кріпляться до стовбура або до інших гілок, а закінчуються точкою-брунькою.
Розмір зображення на аркуші буде більшим для дерев, що розташовані ближче до нас. Чим далі від нас розташоване дерево, тим меншим буде його зображення.
Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні виконують роботу під керівництвом учителя.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Слово вчителя
— Сьогодні ми з вами познайомилися з повітряною перспективою; дізналися, які засоби використовують художники, щоб передати настрої квітучого саду; навчилися розташовувати на аркуші групу предметів, що знаходиться на відстані від нас.

Обговорення учнівських робіт
Після завершення роботи відбувається обговорення виконаних учнями малюнків.
Із малюнків створюють виставку «Квітучий садочок».

УРОК 27. Відтворення глибини простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування. Весна прийшла. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Повернутися на сторінку Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Комментарии закрыты.