УРОК 18. Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові. Улюблений казковий персонаж. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

УРОК 18. Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові. Улюблений казковий персонаж. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Мета:
навчальна: продовжувати ознайомлювати учнів із пропорціями людської фігури; надавати початкові відомості про правила малювання людської фігури, що рухається; закріплювати знання про основи композиції;
розвивальна: розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати, стимулювати розвиток допитливості;
виховна: виховувати в учнів акуратність, увагу.

Оснащення:
візуальний ряд: навчальні плакати, репродукції картин відомих художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду, схеми послідовності малювання фігури в русі, схема пропорційної будови людського тіла;
музичний ряд: Л. Моцарт «Катання на санях», Е. Вальдтейфель вальс «Ковзанярі»;
обладнання: ТЗН;
матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Тип уроку: комбінований урок.

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; практична робота на базі засвоєного матеріалу.

ХІД УРОКУ 18. Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові. Улюблений казковий персонаж. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ

Бесіда
Що таке композиція?
Для чого художнику потрібно знати закони композиції?
Які види композиції ви знаєте?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя
— Пропорції будь-якого живого організму, який розвивається та зростає, змінюються. Ці зміни виразно видно в людській фігурі. Пропорції дитини дуже відрізняються від пропорцій тіла дорослої людини. У дорослої людини розмір голови складає 1/7 частину всього її зросту, а в дитини 4—5 років — 1/4 або 1/5 частину.
Існують певні співвідношення частин тіла: кінці пальців опущеної руки дорослої людини, коли вона стоїть, знаходяться трохи нижче за середину стегна. Стегно трохи довше за гомілку. Передпліччя коротше за плече.
Коли людина рухається, положення окремих частин її тіла змінюється за певними правилами. Так, фігура, яку ми зображуємо, завжди має бути врівноваженою, інакше глядачам здаватиметься, що вона падає.
Художники зазвичай починають малювати людську постать зі схеми, що відображає розташування кісток у скелеті. А потім «нарощують» м’язи, додають одяг.
(Учитель пропонує учням розглянути схему пропорційної будови людської фігури, звертає увагу на співвідношення окремих частин тіла.)

399Схема пропорційної будови людського тіла

Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда
(Учитель демонструє учням ілюстрації, що зображують казкових героїв)
Учитель. Роздивіться уважно ілюстрації, створені художниками, та спробуйте розповісти, який задум, на ваш погляд, митці хотіли донести до нас, глядачів.
Кого художники зобразили на своїх картинах?
Де розташовані основні та другорядні зображення і як вони пов’язані одне з одним?
Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?

400Т. В. Пліска. Ілюстрація до казки «Кривенька качечка» (2005)

401О. В. Чичик. Ілюстрація до казки «Кривенька качечка». (1998)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Творче завдання

Пояснення до творчого завдання
(Узгодивши урок із уроком літератури, учитель пропонує учням намалювати свого улюбленного казкового персонажа.)
Учитель. Спочатку придумайте й намалюйте пейзаж. Фігуру казкового героя розташуйте у центрі аркуша та зробіть її достатньо великою, щоб глядачі мали змогу добре її роздивитися. Допоміжні фігури зробіть меньшими.

Індивідуальна робота за творчим завданням
Під час виконання роботи вчитель (за потреби) надає індивідуальну допомогу.

Коментар
Схеми послідовності малювання постаті людини повинні бути розташовані на видноті під час усього процесу малювання.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Відбувається обговорення учнівських робіт.

Коментар
У процесі малювання учні мають демонструвати розуміння основних правил пропорційної побудови людського тіла, первинні навички малювання людини в русі, знання основ композиції.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Обсяг завдання не дозволяє завершити його за один урок, учням пропонується зробити це вдома.

УРОК 18. Пропорції та масштаб. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові. Улюблений казковий персонаж. Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Повернутися на сторінку Конспекти уроків образотворчого мистецтва (малювання), 2 клас

Комментарии закрыты.